Sten tårn

Hej alle på LDS

Jeg kune godt tænke mig at fremstille nogle sten tårne, se link for yderligere info. http://www.stentaarne.dk/eksempler/hoejetaarne.html

Disse tårne er fremstillet af 8 mm RIOnet med 100x100 mm masker..

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle erfaringer med at bøje det omtalte net..? Er der nogen der har nogle ider til hvordan man kunne bøje en hel længde af gangen?

Grunden til jeg vil lave dem selv er tildels prisen, og LDS faktoren :p

Hilsen Kim smile
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nød til at få et værksted med en stor bukkemaskine til at bukke dine riojern, hvis det bare skal se noget lunde hæderligt ud.
Og så skal de galvaniseres ellers går der ikke længe før rust sejler ned af stenene og hvor fedt ser det ud ?

V.h. Håndværkeren
Jah, okay, du siger noget.. Men det med rusten, det var netop meningen at de skulle ruste, synes det giver et federe look.. Men har ikke lige tænkt på at rusten kommer til at løbe ned af stene.. Hmmm..

Mht. at bukke det, så kom jeg til at tænke på, at man kunne vel bare skære den ene side op, bukke den, og så svejse den sammen? Eller er det helt sindssygt??
Sindsygt og ikkke sindsygt ?
Jeg kan ikke lige forestillemig hvordan du vil bukke i længden så det bliver lige så flot som fra fabrikken der laver dem. Men du kunne skære dem op i en slags panellængder og så svejse dem sammen.
Men så skal du skære dem så der er to lodrette jern i hvert hjørne der er svejset sammen, det giver naturligvis et lille spild. Men grunden til at jeg ville gøre det sådan er for børns skyld, de kunne rive sig slemt på sådan nogle strittere i hvert hjørne !

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis