Kobber/messing fitting med klemtappe.

Håndvasken er flytte til anden væg og klodvandtilførslen, 12 mm kobberrør, skal forlænges rundt om et par hjørner mm. I Bauhaus har jeg købt 12 mm kobber rør og "hjørner"/fitting/muffer, eller hvad de nu hedder. Troede det var med klemmringe, men det viser sig at der i stedet er nogle små tapper, som klemmer/"griber" røret, så snart det stikkes ned - uhyre simpel, men der for simpel?
På skiltet kaldes fabrikatet for TICTILE. Er der nogen der har erfaringer hermed confused

Gunnar
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Gunnar Dinesen

Håndvasken er flytte til anden væg og klodvandtilførslen, 12 mm kobberrør, skal forlænges rundt om et par hjørner mm. I Bauhaus har jeg købt 12 mm kobber rør og "hjørner"/fitting/muffer, eller hvad de nu hedder. Troede det var med klemmringe, men det viser sig at der i stedet er nogle små tapper, som klemmer/"griber" røret, så snart det stikkes ned - uhyre simpel, men der for simpel?
På skiltet kaldes fabrikatet for TICTILE. Er der nogen der har erfaringer hermed confused

Gunnar


Mener du ikke TECTITE ?

Det skulle gerne bestå af 6 dele. Koblingshus, tætningsring, støttering, låsering, udløsering og omløber. Jeg synes det er nemt at monterer, og ved mange montører benytter sig af det. Husk støttebøsning.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Hej det lyder som om du har købt fittings til pex rør. Du skal have dem uden "tap" og så huske de føromtalte støttebøsninger til kobber. (dem kan man også få til pex. Dem til kobber har en meget lille krave.

Held og lykke, med de rigtige ting er det en overkommelig opgave.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis