Beklædning

Hej..
Jeg skal ha min carport beklædt på siderne Jeg vil gerne ha klinkbeklædning,men det giver jo vandrette "linjer" oog disse skulle jo helst blive ved med at være vandrette. Spændet mellem stolperne er ca 2,30 m Jeg har Herregårdssten i carporten og hele vejen rundt om denne så det er lidt svært at grave en stolpe ned. Men hvordan gør jeg bedst for at undgå at beklædningen kommer til at hænge på midten...?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er et spænd på 2,3 m. ikke noget særligt så hvis du blot sørger for en lægte ca. midt bag på vil brædderne i fælles skab holde den lige linie.

V.h. Håndværkeren
Hej
Skulle sådan en lægte ikke understøttes?? Er det ikke nødvendigt at lave "rammer" som jeg sømmer beklædningen fast på??
2,3 mtr er måske ikke meget spænd... men bør jeg ikke ha minimum en lægte helt nede ved jorden... mellem stolperne... og en igen halvvejs oppe og een igen øverst oppe.. vandrette forstås.. og så en lodret midt mellem stolperne??
Jeg vil gerne ha at det ser pænt ud om nogle år...og ikke hænger
Jvf. hvad Håndværken skriver, så syntes jeg nu at 2,3m er for meget i spænd (selvom det ikke skal kunne holde til alverden)
Personligt ville jeg i dit tilfælde sætte en 2x4" vandret (på højkant) i både top og bund. I midte af fagene ville jeg så sætte en lodret der halvere fagene og desuden 2 halve kryds på hver side af den lodrette, således at V'ets bund går fra bunden af den lodrette "midtstolpe" til toppen ved dine eksist. stolper.
Brædder sømmes i lodrette og i kryds.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis