polo 86c 1987 1.0

HJÆLP. da jeg i går kørte på motor vejen skete der noget meget underligt med min lille bil, den kunne kun køre ca 100 kmt. og blev varm. troede at den bare skulle køle af så jeg trillede hjem med besvær, bilen satte ud når jeg skulle holde i et lys kryds, og kørte meget langsomt op ad bakke.
idag er det stadig det samme, så det hjalp ikke at poloén blev kold.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Lyder meget som en defekt toppakning desværre. Har den brugt kølevand ?
Hvordan ser olien ud ?
Det kan ofte betale sig at finde en brugt motor hos en auto ophugger i stedet for at betale et værksted for at skifte toppakning / planslibe topstykket, nye pakninger osv på sådan et lidt ældre dame.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
hej.
nej har ikke brugt kølevand. olien ser egentlig meget fin ud, helt frisk.
kan en menig mand som mig finde ud af at skifte en motor ? har ikke den store indsigt biler. hvad koster en anden motor.?
Hej,
Det er selvfølgelig ikke sikkert det er en toppakning / kaput motor - det var bare mit umiddelbare gæt. En brugt motor hos en hugger koster vel ca. 2.500 kr.
Hvis dine hænder ikke vender helt forkert, er der ingen ben i at skifte sådan en "simpel" motor. En værkstedshåndbog ( kan lånes på biblioteket ) er en stor hjælp.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
vil prøve mange tak. det skal da prøves. mange tak
fejlen er nu rettet. det var vakum pumpen, der ikke virkede, så alt det her pga sådan en lille ting. tændingen skulle stilles. kører nu perfekt.

icon_smile.gif [URL="http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=140317#top"]icon_go_up.gif[/URL] tak til Vangsoe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis