lægning af fugtspærre gulv og trægulv

nu er kælderen ved at være færdig og jeg skal snart til at lægge trægulv i gangen og gulvtæpper i de tre værelser jeg har lavet.

men er lidt i tvivl ang. fugtspærren.

I gangen vil jeg lægge:
1. beton gulv (ligger der allerede)
2. fugtspærre
3.de grønne isoleringsplader man kan købe. (kælderen er ikke fodkold, men mest fordi det dæmper trinstøjen.

På værelserne er jeg mere i tvivl
1. beton (også her ligger det allerede
2. Fugtspærre
3. grønne isoleringsplader
4. gulvtæppe

Jeg er lidt i tvivle ang. fugtspærren. Kan jeg anvende den fugtspærre hvor der er påsat filt, og så udenlade de grønne isoleringplader??

Er der ellers andre forslag.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du lagt gulvvarme ned da du lave gulvet ??
Det er den korrekte måde du placere dampspærren, men jeg ved ikke om jeg ville bruge de grønne iso.-plader. Ved ikke hvor meget de egentlig hjælper... Jeg bruger dem kun til at hæve et tyndere gulv op i højde med et tykt gulv, hvis de skal "stødes" sammen i et dør-hul uden bundstykke, men med aluskinne.
Mener også de er halv dyre !!
Jeg bruger altid dampspærre med påsat filt eller skum. Er meget nemt at arbejde med.
Der bliver ikke lagt dampspærre under gulvtæpper i nybyg, men det kunne man vel godt i en kælder... Er måske lidt større risiko for fugt...

Mvh Jesper
Tømrer

Den dampspærre du selv foreslår med filtbagside er udviklet til det brug du har - alternativt er der en blå udgave hvor det er en hvid skum (foam). Begge typer er udviklet som kombinationen af dampspærre og trindæmpning. De grønne plader har du ikke brug for overhovedet
Nu har jeg lavet det hele. Incl de grønne plader. Og det er jeg gladfor jeg gjorde. Når man går på gulvet. så er det jo som at gå på sky'er.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis