ukrudt i græsset

Hej med jer!
Ja efter at have set lidt på det med Roundup så er det altså ikke det jeg skal bruge imod ukrudt i min græsplænebiggrin jeg troede ellers det var godt imod ukrudt, men nu ser jeg det er også MEGET godt til at ødelægge en græsplænemad Så nu spørger jeg, hvad skal jeg bruge imod alle de forskellige former for ikke græs, der er i min græsplæne????????????

MVH Preben41

preben

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge Herbatox.
Ja eller du kan bruge Toxan Plænerens der nok er det mest udbredte græsplæne rensemiddel. Du kan godt bruge roundup, men så skal du gøre som jeg, ned på alle fire, og pensle det på hver enkelt plante med en lille vandfarve pensel. Det er et kæmpe arbejde, men resultatet er også derefter.

V.h. Håndværkeren
Hej med jer!
Jeg tror nok jeg vil bruge noget der kan sprøjtes på, da jeg har ca. 12-1300 m2 græs.
MVH Preben41

preben

Tjah min egen græsplæne er "kun" 800 m2. Men jeg har faktisk lige i dag besluttet at nu skal den laves helt om, så hele herligheden skal fræses op og ca. 200 m2 laves om til køkkenhave.
Det eneste jeg bruger græsplænen til er at slå den, jeg kan ikke fordrage at sidde ude i solen aligevel. Jeg kunne jo asfaltere det hele var der en der sagde, men det er da for let !

V.h. Håndværkeren
Ja Ja Håndværkeren!
Det er oså rart med en køkkenhave, den har vi også meget glæde af her, nu skal vi bare have lidt varme, her i dag havde vi sne og +2 gr. og for et par dage siden havde vi 20 gr. men de der ved om de siger om et par dage får vi varme igen.
Ha´det godt og god fornøjelse med haven.
MVH Preben41

preben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også