Sorte terrasse brædder i lærk

Nu har jeg snakket med min bror om det hersens lærk i lang tid og nu kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvad I hver især har oplevet med jeres lærkebrædder.

Han siger at lærkebrædder bliver sorte med tiden, men er det kun hvis man ikke behandler dem med olie eller er det bare uundgåeligt ?

Hvis de så bliver sorte når man har behandlet dem, er det så ikke muligt at højtrykrense dem til deres oprindelige farve og give dem et lag olie en gang til ?

-Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja lærk bliver sorte, man mente tidligere at lærk var velegnet til terasser, nu siges det at lærk skal bruges lodret.
Vi har også en lærkterasse, den får en gang let rens hvert år med efterfølgende olie med lidt farve i.
Det er ikke så svært, det er bare at svinge en blød kost.
Vores terasse er blevet pænt og fortryder mindre med tiden at vi valgte lærk.
Alle slags træterasser skal vedligeholdes, se bort fra reklamer om vedligeholdelsesfri træværk.

Hej Søren.
Sort er nok lige i overkanten, de bliver mørkegrå.
Hvis Lærk skal bevare den lyse overflade skal den larkeres,det er ikke blot solens påvirkning der gør den grå men også ilten der er i luften der gråner træet. Det sker med alt træværk der er bare enkelte træsorter der er længere om den proces.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis