Erfaringer med små vindmøller

Hej
Så et svensk program der omhandlede ganske små vindmøller til at sætte på parcel- el sommerhuset.

Er der nogen herinde der har erfaringer med noget sådant? Kan nemlig mest finde hjemmesider der prøver at sælge dem, men de er måske lidt ensidige...

Eks. Hvor let er de at sætte op, kan man få dem til at supplere husets øvrige installationer el skal man slutte dem til hver gang det blæser (etc). Og kan det overhovedet betale sig hvis man bor andre steder end på Jyllands Vestkyst?

Bare hvis i havde nogle kommentarer/erfaringer, som man kunne drage nytte af.

Vh, Silas
Hej Så et svensk program der omhandlede ganske små... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke om det her hjælper dig, men en ven har lige fået en vindmølle fra polen han skulle selv lave sokkel de lave resten.
han gav efter hvad han har sagt til mig 35000 for det, der sidder så en måler af en art på den og alt det el han ikke selv bruger køber enegy nord så af ham

men for satan det skidt lamer syntes jeg den stå ca 20 meter fra hans hus
Jeg kunne godt bruge en 12 volt vindmølle til børnens legehus og skur med kæledyr. Med 12 volt kan tilslutte batteri til opladning, lamper osv, mange ting er på 12 volt og muligherne er mange. Vi har ofte vestenvind.
Den ønskede mølle har også en "pædagogisk formål" hos børnene.
På nettet finder jeg næsten kun møller til hustand og på 220/230 volt.

 

Citat fra Handyman

Jeg kunne godt bruge en 12 volt vindmølle til børnens legehus og skur med kæledyr. Med 12 volt kan tilslutte batteri til opladning, lamper osv, mange ting er på 12 volt og muligherne er mange. Vi har ofte vestenvind.
Den ønskede mølle har også en "pædagogisk formål" hos børnene.
På nettet finder jeg næsten kun møller til hustand og på 220/230 volt.


Hej Handyman.
Det er nok fordi du leder det forkerte sted !
prøv på www.mmc.dk det er Masnedø Marine Center, og de har netop sådan nogle små 12 og 24 volts vindmøller der egentlig er beregnet til både, men der er da ingen der siger at du ikke må bruge den på land også.

V.h. Håndværkeren smile
Tak Håndværkeren, google kan meget, dog skal bruge de rigtige søgeord eller udelukkelsesmetoden. Bådeområdet har jeg slet ikke tænkt. Fedt så prøver lykken der.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis