Nybyg i 2007 fra Eurodanhuse til 6949kr. pr. M2 ?

I avisen så jeg en annonce hvor Eurodanhuse tilbyder en 156 m2 bolig med dobb. carport mm. til 1.355.000kr. og det fangede min interesse.

Model Euro 156-23/2

http://www.eurodanhuse.dk/hustype1.php?p_id=14

Men jeg vil inden at jeg bliver alt for interesseret i Eurodanhuse's bolig, vil jeg høre om i kender til dette tilbud, og om der er noget som man man bør være opmærksom på mht. Eurodanhuse, og evt. om I kender til andre firmaer som ca. kan matche en sådan pris ?

Indervæggene er af typen Expand, om det er godt eller skidt kan jeg ikke pt. vurdere.

Indretningen/boligen kan der ikke ændres på, men boligen er nøglefærdig, og byggeriet kan påbegyndes i Oktober fik jeg idag at vide fra en sælger.

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sputnik

Expan vægene er der ikke noget i vejen med. Det er helvægselementer der er fremstillet effektivt på fabrik og monteres på fundamentet med kran.
Det var sikkert den mest anvendte metode i 70'erne og langt op gennem 80'erne. Siden kom vandskurede væge på mode men nu er de med igen. De spartles og der sættes savsmuldstapet op.

Køkkenet er meget smalt ;-(

På mange måder ligner de huse i denne type 70-80'er huse. Og der er formodentligt ikke afsat meget til køkken i den opgivne pris.
Gulvene er sikker for en stor del gulvtæppe, men kan nok laves som træ eller klinker mod et tillæg.

Energimæssigt skal de følge de nyeste normer, ellers gives ingen byggetilladelse.

Min vurdering er at hvis du tager udgangspunkt i den opgivne pris vil det blive et meget skrabet hus. Omvendt kan du sige at det er mere energirigtigt end et 70-80'er hus, ligner disse på mangemåder, men at det til gengæld er helt nyt...

Jeg har et par kolleger der har eller er igang med at bygge efter princippet om at det nok ikke er et super moderne hus, at der ikke er vildt med luksus i matrialevalget... Men at de tilgengæld har et helt nyt hus for et ret rimeligt budget. Den ene af disse har valgt et Eurodan hus efter dette koncept, og han er hel tilfreds. Men han gik netop ind i projektet med tanken om at holde økonomien i focus.... At alle løsninger var OK men ikke ekstravagante.
At han så var heldig at finde en grund til 150 - 200.000 under prisen... gjorde at han fik et nyt hus til 150.000 mere end hvad et tilsvarende hus med 30 år på bagen ville koste....

MVH Njord
Vi bygger selv for eurodan huse og jeg kan faktisk kun sige et par gode ting om dem og det er ikke fordi vi bygger for dem men mere deres metoder.

Om det er kvalitet eller bundskrab skal jeg ikke kunne svare på men jeg ved flg.

Inden vi går igang har der været en landmåler og afmærke huset og opsat galger i kvote højde som bygherren (dig) godkender for placering af huset med mere.

Når vi bygger som entreprenør er vi under løbende opsyn med geo-teknikker som kontrollere at sokkel og terrain dæk støbes i forskrevende dybder og højder og iflg. de standarder der er gældende inden for nybyggeri.

Der til skal det siges at selv om jeg har bygget en del huse gennem tiden er der nogen gange vi løber i et problem som vi skal have hjælp til (det gør alle håndværkere fra tid til anden hvis de ikke er af den ligeglade type) også er det bare at gribe en tlf. og ringe til den byggesagkyndig på den enkle hus som er tilknyttet og forligge ham situationen og efter fem min. er problemmet løst.

Dertil vil jeg sige at Eurodan huse er opbygget efter enhedspriser og enhedsmoduler som gør en byggesag nem og overskueligt for dig som bygherre.

Der er også andre der gør dette men jeg syndtes ikke det er så gennemført som det er hos Eurodan huse.

Efter et år bliver der afholdt et grundigt eftersyn på huset sammen med en repressentant fra Eurodan huse som sammen med bygherre gennemgår huset for evt. fejl og mangler.Til evt. dækning af disse tilbage holder Eurodan huse et vis procentdel af mit beløb som først bliver udbetalt når der enten ikke findes mangler eller disse er blevet udbedret.Hvor meget det er i procent behøver i ikke spørger om da det kun vedrøre mig og Eurodan huse...

Dertil kender jeg en masse typehus firmaer som jeg langt fra vil anbefale da jeg ikke syndte de laver et godt stykke arbejde.For som jeg siger.At bygge et hus for en kunde er en tillids-sag da i gerne skulle have glæde af huset i mange mange år.Hvis du går med tanker om at bygge et hus vil jeg ikke være bleg for at fortælle dig hvilke jeg ikke vil anbefale men dette gør jeg ikke her men over tlf. hvor du altid er velkommen til at ringe for en snak og derefter er det selvfølgelig op til dig selv at vælge og træffe din beslutning.

Til de fem stykker der har ondt i røven over jeg skriver her fordi jeg er selvstændig erhvervs drivende ska det lige siges jeg ikke prøver at få en evt. kunde i denne sammenhæng her.Den eneste grund til jeg tilbyder det jeg gør er service.Hvilket i nok skal lære en dag så ikke flere dumme mail´s takker.

Håber det gav et lille vink i retningen hvad folk der bygger for bla. Eurodan huse mener men husk kvalitet og pris hænger som regel sammen men matarialer spare Eurodan huse nok en del på eftersom de bygger så mange huse om året som de gør og derfor kan købe ind i store potioner med stor besparelse som kommer dig som kunde til gode og derfor kan de lave lidt billigere end den enkle håndværker virksomhed kan...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra njord

På mange måder ligner de huse i denne type 70-80'er huse. Og der er formodentligt ikke afsat meget til køkken i den opgivne pris


Tak for svaret til jer begge. Eurodanhuset har fyldt lidt i min bevidsthed den seneste tid efter at jeg så hvad man kan bygge nyt til.

Når jeg er ude og kigge på brugte boliger, og især hvis der er tale om "uspolerede" boliger til m2 priser som ligger over et nyt Eurodan, så står jeg der og tænker at "det her er lagtfra nyt", og at der skal puttes meget fritid + $ i boligen før den er oppe på 2007 standart...

Havde det ikke været fordi at grundede hvor jeg kigger er steget markant i pris, helt op mod 100%, så tror jeg nok at jeg ville være meget tæt på at gå på de "kompromier" som der omtales med Eurodanhuset.

Interbyg har jeg kigget lidt på, men her starter prisen et stykke over hvad jeg har mulighed for at være med til. De tilbyder ellers nogle ret lækre løsninger synes jeg.

Thomas
Interbyg har jeg par kollegaer der arbejder for og de siger det også er fantastisk godt men jeg har ikke selv noget erfaring med det firma.

Som der står beskrevet længere oppe er de fleste huse fra sådanne firmaer meget ens og deraf ordet typehus firma.Altså det samme type hus går igen og igen..hehe biggrin .Nej var mere en dårlig joke!!

Men en ting syndtes jeg stort set alle disse typehuse firmaer har til ens.Deres huse er ikke særlig spændende og skal man endelig op i et spændende hus fra dem kan man lige så godt selv designe et men så kommer der jo arbejdet med at skulle være mere med i byggeprojektet end ved et eks. typehus firma...


jeg ville nok gøre følgende hvis det var mig selv der skulle bygge...
1. kikke på hvad jeg har brug for af eks. plads og hvad evt. fremtidige børn der kommer til.
2. Blive enig med mig selv eller samlever/kone hvad man vil have og vil betale for af eks. luksus som køkken type og hårde hvidevare og genvegsanlæg..
3. Hvilken type hus skal man vælge.1 eller 2 plans og farve samt tag type.
4.Dertil vil jeg kikke lidt på hvad der er af snak om eks. fremtidige regler og hvad der bliver populært i fremtidien så huset er en lidt størrer værdig ved det den dag man evt. skal sælge.
5.Grundens beliggenhed.
6. Designe huset (hvis dette er mulig) så man kan side på sin terrasse om sommeren uden naboen kan kikke direkte til en.Gøres evt. ved at vende huset så terrassen ligge lidt skjult.
7. Hente nogle tilbud og masser af materialle ind som jeg kan kikke på i fred og ro uden en sælger knæver forstyrrende i baggrunden.
8. Finde det firma jeg høre mest positivt om og som jeg har tillid til...
9. Flytte ind.
10. Evt. prøve at se om naboerne er hjemme ved den grund som jeg kikke på og ser om jeg på en eller anden måde kunne komme i kontakt med dem for at finde ud af hvilken type de er
11. Nyde mit nye hus i fred og fordraglighed.

Sådan kunne jeg blive ved....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også