Gulvvarme taber tryk ??

Har selv lavet gulvvarme,,,,,,på anlægget sidder også en shunt
med 2 udluftningsventiler.

Når jeg fylder vand på op til 1,5 bar går der et par dage så er trykket ligeså stille på vej ned mod nul.

Spørgsmålet er kan der være så meget luft i vandet, at det er derfor at trykket lige så stille forsvindder, fordi at luften bliver presset ud af systemet. via udluftningsventilerne.
Pumpen larmer ikke som om der er luft i systemet.

Eller skal der sættes en lukket ekspanstionsbeholder op så trykket bliver bibeholdt ?

Gulvvarme slangerne er i et stykke, fra shunt til køkken og retur til shunten
Det samme med entre og soveværelse, alså ingen samlinger nogen steder under gulvet hvor det eventuelt kan være utæt.

Er da ved at få strees over det manglende tryk

ibber

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm, har du overvejet om der er hul i varmeslangen???
Du skriver om du skal sætte en ekspanktionsbeholder op?, det har du vel hvis du har et varme anlæg?

Hvad har du over gulvvarme slangerne?
som ulledog skriver kan du have skruet en skrue i, eller søm?

jeg vil anbafale dig at finde det sted hvor der er vand. de forkeret steder.
det kan være en omløber eller noget i den retning.

hvad har du eller på anlæget?
hvordan er der samlet, har du radiatore og så vidre.??

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Hej

Det var nøjagtig det samme problem jeg stødte ind i for et år siden. Og jeg har også selv lavet mit gulvvarme. Jeg har 11 kredse wirsbo og et fjernvarmeanlæg med egen shunt og overtryksventil.

Jeg tabte ca 1 bar over 3 uger og det var ved at drive mig til vanvid. Jeg fattede ikke en meter af hvor fanden det vand blev af. Jeg havde ved installation trykprøvet anlægget efter foreskrifterne så jeg burde ikke have hul.

Men 1,2 bar til 0 bar over 3 uger gjorde mig nervøs. Jeg fyldte vand på hver 3ide uge. Var der alligevel et hul? Nogle nætter lå jeg og tænkte på vandskader, svamp, råd og det der var værre. Det skal måske lige siges at hver gang jeg fyldte vand på kom der jo mere og mere luft i systemet, grundet luft i påfuldningsslangen.

Her er hvad der var galt med mit opsæt, ihvertfald tror jeg det er det for jeg har ikke længere problemet.

Da jeg oprindelig fyldte vand på kredsene har jeg måske ikke gjort det helt efter bogen for jeg tror der har været luft i systemet. Jeg har på mit fjernvarmeanlæg en overtryksventil som smider vand hvis trykket er for højt!!! Da jeg har natsækning mellem 22-04 sker der en afkøling af alle kredsene. Klokken 4 om morgenen startede varmen igen. Da varmen udvidder slangerne stiger trykket. Hvis der er luft i slangerne sker der en større udviddelse der fik min overtryksventil til at åbne sig hvilket gør at der tabes noget vand.

Grunden til at jeg ikke har opdaget dette vandtab var, at når jeg står op for at se til anlægget, var det tabte vand allerede fordampet fra betongulvet, eller ihvertfald spredt sig til ingenting.

Jeg prøvede at sætte en plasticdunk under overtryksventilen og så faktisk at der var tabt ca 0,75 dl. Alt ialt svare dette til mange liter over 3 uger. :o

Jeg måtte så bide i det sure æble og tømme alle kredsne og starte forfra. Jeg brugte godt og vel 5 timer på at fylde kredsne op en for en.

Nu har jeg tabt 0,2 bar over 1 år, men det er til at leve med. biggrin

Held og lykke med dit gulv. Håber det var til en hjælp, giv endelig besked om resultatet.

Henrik
Hvis der er hul, kan du jo prøve at lukke en kreds af ad gangen. Det kan sådan et dyrt anlæg vel.

Hvis det tidligere indlæg "holder vand" så skulle du jo ikke miste noget tryk lige om lidt når du kobler over på sommer = slukker anlægget.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ibib,

Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt?

MAEH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis