affugter

Jeg har i mit poolsommerhus en affugter der er indbygget i væggen til teknikrummet, denne affugter koster en krig, og har i dens 11 års lange levetid været repareret utallige gange, og den er nu erklæret helt død sad

Mit spørgsmål lyder så:

I stedet for at købe en ny tilsvarende model, der koster ca. 18.500, kan jeg så ikke bare købe en alm. industriaffugter(se billede) og indbygge den i væggen, så det kun er fronten der stikker ud i poolrummet, men står inde i teknikrummet.

Jeg er ikke i tvivl om at selve indbygningen kan lade sig gøre, og jeg er også sikker på at jeg kan lave det rimelig pænt, men jeg er i tvivl om hvorledes disse affugtere fungerer, f.eks hvor suger den luften fra osv.

Den eksisterende har 2 riste i væggen, dvs. den suger luften ind i den ene, og ud i den anden.

Håber der er en der kan hjælpe

Mvh

Klaus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.

Jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre! Men det ser ud som om luften bliver taget ind foran på den nye, og den blive sandsynligvis kastet ud bagved. Måske kan du bikse en kasse sammen hvor den så blæser luften tilbage i rummet.
Du skal være opmærksom på styringen. Måske tæsker den bare derudaf for at fjerne så meget fugt som muligt. De affugtere jeg har været med til at fremstille/reparere sænkede temperaturern med et par grader hvor den affugtede, og derefter lod den temperaturen stige. Hvis det er en industrimaskine, kan den godt finde på at larme lidt meget.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformanden

Tak for det hurtige svar.

Det kan godt være det var forkert da jeg skreve industriaffugter, det hedder vist en professionel affugter, hved ikke lige hvad foreskællen er?

Der står at den larmer 49 db, dette er vist ikke mere end de fleste opvaskemaskiner.

Jeg tror du har ret i at den suger luft ind bagtil eller i bunden, tror du det vil være muligt at placere affugteren med fronten indbygget i væggen som jeg har beskrevet ovenover, og så lave en indsugnings/udluftnings rist, således at jeg faktisk benytter teknikrummet som "kasse"

Der er på affugteren et elektronisk hygrometer, hvor man kan stille luftfugtigheden, ved 30gr. affugter den 52L/24 timer ved 80% luftfugtighed, siger disse tal dig noget om affugteren?

Mvh

Klaus
Kære Spotvvs,

jeg har lige et spørgsmål angeånde dit link, hvor du skriver at der er gratis levering af alle el-artikler.

Jeg var lige inde for at bestille nogle afstandsringe til en pl-dåse, men der røg 87,00 kr. på i leveringsomkostninger???

Skal man købe for et bestemt beløb før forsendelsen er gratis?

/Brian
Hej Brian,

Nej, det er ikke noget minimumskøb, du kan købe en alm. E14 glødepære til 10 kr. og få den tilsendt gratis.

Det er rigtigt at hvis du bestiller direkte på shoppen, så bliver der automatisk lagt et forsendelsesgebyr på 87,5 inkl. moms på fra grossistens side

Det du skal gøre er at du skal ringe til mig, eller helst sende ordren på mail, dvs. helst el numre på de varer som du skal bruge, samt betale via min hjemmeside under erhvervskunder/fakturabetaling. eller betale med en bankoverførsel til min bankkonto

Mvh

Klaus
Hey.

Det tror jeg sagtens kan lade sig gøre. Hvis du lægger indsugning og udblæsning længere fra hinanden, undgår du også at maskinen står og cirkulerer den samme luft!!
Mht. tallene på affugteren ser det ud som alle andre. Det er helt OK.

Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis