Polering af bil

Hejsa!

Jeg var så uheldig den andag at jeg fik smadret min højre forskærm. Jeg fik sat en ny i, men nu kan jeg så se der er en lille farveforskel, da resten af bilen er lettere medtaget af regn, sol osv. Jeg har desuden en del ridser rundt omkring. Jeg går udfra det er en polering der skal til. Men hvilke produkter vil I anbefale jeg anskaffer? Hvordan skal det rent praktisk gøres? Og hvad med ridserne, kan de fjernes (fyldes med et eller andet og efterpoleres)?

Håber nogen kan hjælpe mig med dette...

Bonusspørgsmål: Jeg går og fifler med ideen at få mine kofangere + diverse malet samme farve som bilen. Har søgt på diverse steder på nettet hvor man kan få det gjort, men synes det er ret så dyrt. Nogen der kender et sted i nærheden af Vejle der er forholdsvis billigt, eller noget af Jer der kan gøre det endnu billigere?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din lak er formentlig mat og skal poleres op. Afhængig af lakkens tilstand kan det være nødvendigt at polere dem med hhv. slibende eller ikke slibende lakrens. Den slibende udglatter ridser i lakken.

Min fremgangsmåde er:
Afvaskning af bilen med rent vand.
Fjernelse af asfalt-pletter med petroleum - afskylning
Grundig afvaskning med alm. sulfo - to gange
Lakrensning og aftørring
Voksbehandlingog aftørring

Jeg så forleden i et bilprogram, at en polering og voksning kunne gøres på to timer..... min påstand er, at resultatet også er derefter. Afsæt en hel dag til det. Husk, at døre og paneler også skal have en tur - det er her, rusten starter!

Jeg bruger som oftest det kvalitetsmærke, der er på tilbud - har gode erfaringer med Sonax, Turtle og Simoniz. Min erfaring er, at oftere er bedre end dyrere....(men hvem har tid til det).
Har endnu ikke prøvet nano-teknologi - mest fordi jeg ikke er helt tryg ved, hvad det skidt kan gøre ved mig.....

Held og lykke med projektet.

Mvh.

Jan R.
Skrevet af IbegU2Die den 17-12-2007 01:17
Har endnu ikke prøvet nano-teknologi - mest fordi jeg ikke er helt tryg ved, hvad det skidt kan gøre ved mig.....

hehe ved godt det er et gammelt indlæg , men håber da du har fundet ud af hvad nano teknologi er nu =)

Vi kunne ikke blive mere enige - jeg er også hunderæd for at det bliver det nye aspest.. for godt til at være sandt!!


Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også