totalvægt for trailer?

hej

Jeg overvejer at købe mig en trailer. Har kigger på trailere med nyttelast/totalvægt 600/750 og 350/500. F.eks. i harald nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3003&n=20100&KundeID=
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3069&n=20100&KundeID=
Hertil har jeg to spørgsmål.

1. Begge trailere er fuldstændig ens i størrelse og pris. Den ene betaler man bare afgift på. Jeg har forstået det sådan at konstruktion og bæreevne i princippet er ens. Er det vægtafgiften alene som gør at man har lov til at læse med 250 kg mere på den ene frem for den anden?

2. Jeg kan se i registreringsattesten for min bil at påhængsvognens største totalvægt u/bremser må være på 500 kg. Har jeg så ikke muligheden for at købe traileren på 600/750?
Har været inde på følgende link http://sikkertrafik.dk/164b3e80 og indtaste mine data for bil + evt trailer. Her siger den at jeg gerne må køre med en 600/750?(dvs egenvægt 150 kg) Er dog usikker på feltet "Påhængskøretøjets største totalvægt i kg". Synes ikke helt jeg kan finde værdien i mine reg.papirer.
Btw...min bil er en Peugeot 206 sw fra 2006 hvis det kan hjælpe.

Håber nogen kan hjælpe mig på vej.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne køre med en trailer med tilladt totalvægt højere end det din bil må trække. Du på bare ikke belæsse den til mere end der står på bilens registreringsattest. cool På bilens registreringsattest skal stå hvad den maks. må trække. Jeg går udfra den er synet til synsfri sammenkobling? Hvis den ikke er det må du ikke benytte trækket til andet end et cykelstativ
Citat fra Marthor

Er det vægtafgiften alene som gør at man har lov til at læse med 250 kg mere på den ene frem for den anden?

Du må vende argumentet om , det er vægtafgiftsbesparelsen, som gør, at "nogen" har nedvejet den ene trailer til 500 kg. Og derfor kan sælge den trailer uden afgift. Og da det er eksakt det du skriver du må køre med, så er det jo perfekt for dig.
Det du også kan læse af ovenstående indlæg er, at du kan også vælge at købe den trailer med afgift, og så bare sørge for, ikke at din totalvægt bliver over 500 kg. på traileren.
Sålænge de to køretøjers registrerede totalvægt tilsammen ikke overstiger 3500 kg. har du ingen problemer.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Mener at vægtafgiften er 115,- om året - det giver jeg gerne for at have en større trailer (2,05 lang).
hej til Martor og andre

For noget siden havde den lokale campingvognsforhandler en lille billig trailer fra Brenderup på tilbud. Ladet er pricis til en standard eu-palle totalvægt 500kg egenvægt 100kg altså 400kg last ingen afgift må køre efter alle biler.Det bedste valg til en der ikke har et stort dagligt flyttebehov.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hej Kovas

Hvad er billig i omegnen af? De trailere jeg har udkig efter koster 4-5000 kr. Det var et lille lad du nævner, men selvf. er det en fordel at man kan laste den med 50 kg mere end de lidt tungere trailere som også har totalvægt på 500 kg. For tiden er det jord der skal transporteres men fremover vil det ofte være grene mv. og der vil den nok blive lidt lille.
Hej Mator.

Billig var 2150kr + nummerplade men leveret færdig til at køre med så sparede jeg også leje af prøveskilt som jeg skulle ha brugt for at hente hos harald nyborg. Mit valg gik dengang på at til den pris ku jeg nok køre en extra gang hvis det skulle være. Jeg bruger den ikke så tit, men den dejlig at ha når der lige er et el andet det skal køres med.

Hilsen Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg giver 120 kr om året på min 1200 kg totalvægt boggietrailer.


Det vil jeg med glæde betale for at have en trailer jeg for det første kan se i mine spejle og dernæst for en trailer hvor jeg må og kan læse noget på.
skulle nok lige skrive at det er vægtafgiften jeg giver 120 kr i.
Har også HN trailer. Den på de 500 og har undret mig lidt over egenvægten på den.. På traileren står der T 500 L 350, hvilket med lidt hovedregning giver en egenvægt på 150 kg.. enig..??

Men i trailerens papirer, står der 135 kg..???!

Hvad skal der regnes med..

Papirerne eller lasttabellen på traileren.

Er ellers rimelig tilfreds med min HN trailer, dog måtte den godt have kunne have en EU palle på tværs.. ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis