sokkel

hej
er der nogen der ved et sted hvor man kan læse om hvordan man støber sokkel under et hus somme ikke har sokkel (stor på sten)
havde tænkte at tage en meter af gangen
men hvordan og hva skal bruges
kim
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
??????????????
Det findes der nok ikke meget info om på nettet! Der må du vist finde en eller anden som har prøvet det før. Hvad med at ringe til et par ingeniør huse for at høre om de har lavet noget lignende?

Af nysgerrighed: Hvorfor vil du støbe sokkel under huset, sætter det sig??

Jeg vil kalde en sådan operation meget risikabel. Hvis huset sætter sig og det er absolut nødvendigt at gøre noget ved det kan det jo selvfølgelig være nødvendigt (hvis du ikke vil rive det ned).
Jeg er bange for at du vil få yderligere sætnings skader med de nye fundament hvis det ikke laves meget omhyggeligt.
Jeg ved det må være frygteligt dyrt - men har du tænkt på at spørge en entreprenør om han vil lave opgaven. Så står han jo med ansvaret (hvis han ikke er så klog at undskrive den)!

Hvor stort er huset og hvor gammelt??
Hej

Som Staun siger, så vil jeg ikke røre ved det hvis det ikke sætter sig.
Men skal du hen og lave det, bør du konsultere en proffesionel, da det ikke er uden riskio. Og igen lav overvejelsen om det kan betale sig at reparer, frem for at lave nyt.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

ville bare gerne høre hvordan andre gør.jeg er somsådan ikke intreseret i jeres vudering om jeg kan magte det eller der skal en prof. til.
ville bare gerne høre hvordan andre gør.jeg er somsådan ikke intreseret i jeres vudering om jeg kan magte det eller der skal en prof. til.
Annonce
Der er masser af muligheder, men du kan læse om sokler og fundamenter og hvordan de konstrueres i SBI 189.
kim-oval, en af de ting jeg syntes er rigtig godt ved det her forum, det er folk de også fortæller at det kunne være en meget svær opgave at lave selv, og måske fortælle at hvis man bruger en prof så står han med ansvaret, det kan være ting man ikke lige selv har tænkt på.


Og derved syntes jeg det er træls at læse dit sidste indlæg hvor du nærmest virker fornermet over folk skriver at det kunne være en svær opgave for dig selv.
Hej Kim

Fair nok, det skal jeg skam huske til en anden gang hvor du skal bruge lidt hjælp.

Men husk at det er et åbent forum.
Skal nok afholde mig fra at kommentere mere i din tråd. Held og Lykke med dit projekt.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

hej
jeg er ikke fornærmet på nogen måde
og håber da ikke andre er det nu,
jeg mente bare ikke lige der blev svaret på det jeg spurte om.
og det svar kunne jo afholde andre fra at svare og jeg ville gerne have nytte af andre folks viden.
sorry...
men syntes stadig den kommer lidt for tit at der skal den største begning og det du slipper for ansvar...osv.
når jeg fortæller folk om det jeg ved noget om,fortæller jeg bagefter hvor vidt det er lovligt eller ej,så kan folk jo selv vælge.
go søndag
kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis