Vandskuring af kalksandsten

Hej

Er der nogen der har erfaring med vandskuring af huse med kalksandsten. Jeg ved godt at vedligeholdelse af vandskuring er fast arbejde, men stenene er ikke særlig kønne og der har været boret mange forskellig ting fast på murene.

Kan/skal man sandblæse sådanne sten inden ?

Jeg har hørt at man skal "male" kalksandsten med en klar silikone væske for at de ikke skal trække fugt. Det skulle jeg også gøre ovenpå vandskuringen.

Er der nogle der har prøvet det ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - det svar kunne jeg også godt tænke mig, da jeg gerne vil vandskure mine indvendige kalksandstensvægge.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
hej sba og andre.
der er ikke nogen grund til at gøre noget ved dine kalksandsten inden du Filtser/vandskurer

med hensyn til imprenering kan dette godt lade sig gøre efter filtzningen men du skal være opmærksom på at dette giver en lidt mørkere tone end den du ser på eventuelle prøver fra optiroc eller skalflex eller hvad du nu vil bruge.
Du skal også være opmærksom på at når du filtzer skal det være hele flader ad gangen ellers bliver der farve forskel.

hilsen mureren og god fornøjelse.

mvh.milton
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også