Råd i hæk på chalup

Hej

Jeg er gået i gang med at male en gammel Chalup fra 1932, jeg købte den desværre i frostvejr og der opdagede jeg ikke at hækken havde fået en form for douglas plade på.
Da det blev godt vejr viste det sig, og at den var rådden og våd.
Kan jeg sætte en ny plade på og i givet fald af hvilket materiale - skal det evnt. være en af masiv træ.

Det er primært et område på ca 10 - 20 cm2 der hvor udstødningen er.

og hvad skal jeg behandle det inderst træ med og hvad skal jeg fuge det med.

jeg uploader et billede til aften

Hisen en ny bruger
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad mig se billedet så skal du få et svar.

V.h. Håndværkeren
Jeg har desværre ikke lige et program til at få mine billeder til at fylde mindre, så det kniber lidt med billeder lige nu.

Men jeg tager den gamle hæk af og laver en ny af lærketræ

Jeg har tænkt mig at bruge lærketræ, jeg har nogle stykker på 20 mm tykkelse og 20 cm i højden kan det bruges og hvad gør man i samlingerne.?
Du skriver 2 cm i tykkelsen. men hvad mener du med højden, er det breden du mener ?
Men for at brædderne kan tilpasses sammen skal de høvles på kanten i smig til hinanden, hvis din båd er karavel bygget, er den derimod Klinkbygget skal der høvles lidt af siden på hvert brædt hvor de overlappe hindanden og naturligvis klinkes sammen med kobber nagler og skiver.
Der skal ikke limes eller smørre noget i, men træet skal være tørt når du arbejder med det, så skal vandet nok sørge for at det bliver tæt når den komme i vandet.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også