Ny brugt station car - Octavia ? 406 ? Anden ?

Hejsa

Har netop solgt min Citroen Xsara Picasso da det var en gul plade og vi har en datter på ½ år wink

Og jagter nu en ny bil som skal være en stationcar og helst en diesel !

Jeg vil bruge 170.000 som maks !

Ville en Peugeot 406 ikke være et godt bud eller bør man bruge lidt ekstra og tage en Octavia ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smag og behag.....
Kender flere tilfredse octavia-ejere (model 1), som roser bilen for dens solide mekanik, selvom den er lidt kedelig - især interiørmæssigt.
406'eren er nok den køredynamiske vinder, mens den let bliver slidt indvendig - og har lidt flere tekniske problemer end Octaviaen.
Rust bider ikke rigtig på nogen af dem.

Skulle jeg vælge barnebil lige nu, ville jeg låne lidt ekstra og købe en af de Seat Toledo'er, der pt. er på bud. Hvor får man en ny bil i den størrelse med alt i udstyr til 230.000 - eneste catch er, at det er med 1,6 benzinmotoren...

Mvh.

Jan R.
Jeg står lidt i samme situation. Blot skal det være benzinbil (kommer til at køre 12-15.000 km/år)

Har overvejet en 406'er men er så begyndt at kigge på Mondeo'er. Der får man ret meget bil for mit maks. beløb: 120.000 kr.

Er der nogen der har erfaring med Mondeo.

Mvh. Thomas
Hej..

På min arbejdsplads har vi en række 406'ere der bliver brugt til div transportformål - og jeg kan absolut ikke anbefale dem !!

Udvendigt ser det godt ud af (designmæssigt altså) men indvendigt kommer de hurtigt til at se slidte ud (som Jan også skriver).. Gearkassen kan have en tendens til at blive 'løs' i det.. Og affjedringen føles som en skål halvlunken budding.

Jeg ville tage Octaviaen til enhver tid..

Mvh
Niels
Hej ...

FDM havde i Marts en test af brugte biler som måske kan give dig nogle forslag i dit valg af ny bil.

Mondeo klarede sig rigtig godt( 5 stjerner) og som andre har beskrevet er 406 en udmærket bil, dog med irriterende småfejl (3 stjerner).
Desværre er Oktavia ikke med i testen, men generelt er den meget pålidelig dog lidt trist indvendig.
Avensis er også en mulighed.

KimK
Hejsa.
Jeg har skiftet bil ud til en 406 St. car. HDI fra 2001. Vi har set på Octavia, men benpladsen i bag er ringe.
Passat TDI er en klasse dyrere, men hvis du har råd er det bilen med pladsen indvendig. Med en 406 får du en meget velkørende bil, der på det køremæssige overhaler Passaten.

mvh. Morten
Annonce
Du kunne læse nogle interessante indlæg på www.mandagsbil.dk og få inspiration, eller blive afskrækket.
Jeg er selv den utrolig glade ejer af en octavia 1.9 tdi 110 hk fra 99, og kan kun anbefale den, dog vil jeg holde med i at benplads bag er lidt for dårlig, men dog er bagage rum rigtig dejlig stort, man kan nemt have hele barnevognen der inde i.

Har ikke haft mekaniske problemer endnu og har haft min i 1 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis