Fastgørrelse af stolper

Nu må jeg lige have nogle gode idéer af jer.

Jeg er igang med en tilbygning og skal til at støbe fundament. Det er en tilbygning der skal være i gavlen af huset. Der skal være 3 stolper (115x115) der skal bære remmene. Det var planen at stolperne skulle fastgøres ovenpå muren således at der kommer glas i gavl-trekanten.

Vi er blevet lidt forsinket og mureren skal også have ferie - Vi snakkede om det var en idé at lade stolperne få fat i fundamentet og lade dem gå op til remmene. Herefter skulle mureren kunne murer den "inde" det nederste stykke. Så kunne jeg jo komme igang med spærene.

Problemet med dette er at det måske ikke er smart at have en træ-stolpe muret inde eller hvad ?

Vi snakkede også om at sætte en metal-stolpe nederst og sætte det sammen træstolpen - Er der nogle der har nogle gode råd.

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal under ingen omstændigheder murer træet inde.
Træ skal ånde - murværk afgiver fugt som træet vil suge til sig.

Lad vær.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Her er lidt idéer, du kan rekvirere BMF's katalog gratis, det er ganske godt..

Jeg vil anbefale søjlesko type D BMF nr. 26115 skulle passe til dit behov, Det er rigtigt du ikke skal mure stolpen inde så hvis den ikke kan placeres i en "ikke muret indervæg" skal du over i en stålsøjle op til søjleskoen, denne kan monteres på faststøbte dorne gennem en påsvejst plade. Søjleskoen påmonteres toppen, alt dette leveres færdigt efter mål fra en smed.

god fornøjelse...

Peter

htt p://www.bmf.dk/FMPro?-db=bmfgrupper.fp3&-lay=prodv2&-format=produktvalg2.htm&-error=fejl.htm&-sortfield=sopgrpr&-sortorder=ascending&-max=24&sprog_ogrp_nr=dansk07&-find

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Haugaard (den 12-07-2003).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis