Havetraktor

Hej alle LDS'er !

Jeg har "arvet" en havetraktor, hvilket jeg er meget taknemmelig for (dovenskab er en af mine mange laster).

Ham jeg har den fra, fortalte mig, at det eneste jeg skulle, var at købe et nyt batteri, da det eksisterende er dødt. Det er jeg så også villig til at ofre, men:

Den har stået udenfor, ikke i læ eller noget i hans have hele efteråret og vinteren. Er der nogen chance for at, den overhovedet kan køre igen? Jeg stiller dette spørgsmål, da jeg ikke aner noget om havetraktorer, og er af den overbevisning, at efter sne, regn mv, da ikke burde kunne køre mere...

Tager jeg fejl i dette?

På forhånd tak.

/David
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det burde den da kunne..

Du skal nok lige overveje at skifte luftfilter, benzin, olie evt. nye tændrør og så selvfølgelig batteri.. Så tror jeg du er godt på vej.. smile
Ok ja.. Det er jo ikke andet for end at prøve smile

Du skal nok også lige kontrollere, om der er rust ved knivene, remtræk osv, de roterende og kørende dele....
Takker for hjælpen samt de hurtige svar, så kan jeg måske nå haven i dag alligevel :-)
Citat fra crazyass

Takker for hjælpen samt de hurtige svar, så kan jeg måske nå haven i dag alligevel :-)

Hvis du ikke vil invistere i batteri til den inden du prøver, så kunne du f.eks prøve at låne lidt 12V fra bilens batteri istedet, så smider du bare et par startkabler over på.

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
Annonce
Brug evt. noget æter/starthjælp på spraydåse til at få gang i dyret efter vinterperioden eller lang tids stilstand.

 

Hej alle !

Har skiftet batteri, tændrør, olie og benzin på den, men intet hjælper... Den reagerer slet ikke når jeg drejer nøglen, men der står, at hvis motoren er kold, skal jeg prøve chokeren, men kan ikke finde den. Har prøvet at finde manualer på nettet, men det er åbenbart noget gammelt lort... Det er en Husqvarna LT-100. Har desværre ikke bil, så har ikke prøvet at kickstarte den ved hjælp af startkabler, men kunne det være løsningen?
Har desværre ikke mulighed for at sætte billede på, da mit digitalkamera blev stjålet for nylig. Men den står i frigear når jeg prøver at starte den. Gør akkurat som jeg gjorde dengang den virkede, men der er ingen reaktion...
Hej

Jeg tror du mangler strøm,Jeg ville prøve med et par startkabler til en bil. Husk at der er nogle sikkerhedskontakter som skal aktiveres før du får noget ud af at dreje tændingsnøglen (bremsen i bund, klipperen skal stå i "ikke aktiveret" position og kontakten i sædet skal være aktiveret= afbrudt)

mvh Anders
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis