Heatmax varmepumpe

Hej...!

Vi har været ude og købe os en Heatmax varmepumpe, da vi har et lille sommerhus på omkring 78m2, som normalt bliver varmet op via brændeovnen.
Men vi syntes det kunne været rart at den ikke altid skal køre.

Den er nu sat op og sat til, og alt BRUDE funk'e..... meeeeen nej vi kan bare ikke få den til at varme. Hmmm...!
Min svigerfar som er EL-mand, har kigget på det og han kan heller ikke finde ud af den.

Så ville jeg spørge om der er nogle herinde som har prøvet at sætte den til mm, hvor den så virkede bagefter...?

Jeg vil meget gerne hører hvis i kan komme med nogle gode råd, ellers bliver løsningen nok at vi skal have en af deres folk ud og sætte den ordenlig til hvilket koster knap 2300,- ØV...!

Her er et link til vores model: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2189&n=30100&KundeID=

-POPP-
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kpc

Hej...!

Vi har været ude og købe os en Heatmax varmepumpe, da vi har et lille sommerhus på omkring 78m2, som normalt bliver varmet op via brændeovnen.
Men vi syntes det kunne været rart at den ikke altid skal køre.

Den er nu sat op og sat til, og alt BRUDE funk'e..... meeeeen nej vi kan bare ikke få den til at varme. Hmmm...!
Min svigerfar som er EL-mand, har kigget på det og han kan heller ikke finde ud af den.

Så ville jeg spørge om der er nogle herinde som har prøvet at sætte den til mm, hvor den så virkede bagefter...?

Jeg vil meget gerne hører hvis i kan komme med nogle gode råd, ellers bliver løsningen nok at vi skal have en af deres folk ud og sætte den ordenlig til hvilket koster knap 2300,- ØV...!

Her er et link til vores model: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2189&n=30100&KundeID=

Hej.

Jeg har selv købt og monteret samme model varmepumpe i mit kolonihavehus, jeg havde samme problem med at den kørte uden at varme, jeg løste det ved at montere et 5 leder kabel mellem enhederne, kablet er ikke med i kassen men derimod et almindeligt 3 leder kabel som ikke kan bruges til noget.
min den kører nu som en drøm og varmer fint.
Hey!

Der skal være minimum 5 ledere i kablet, som franki skriver. Det er fordi der sidder en trevejs ventil i udedelen, som skifter når den skal varme/køle. Grunden til det treledede kabel kan være at de engang kun blev solgt som varmepumper.

Hvis du skulle være interesseret; Udedelen skal have konstant Fase, Nul og Jord. Det er pga varmen til krumtaphuset på kompressoren. Så får den et signal til at kompressoren skal køre (formentlig klemme 3) og den køler. Hvis den skal varme, sender indedelen et signal til yderdelen (formentlig klemme 4, OBS.Kan være 12V!!) som får trevejs ventilen til at skifte. Derefter varmer den.
Hvis du ikke bruger den i længere tid, kan det være en fordel for dit elforbrug at slukke på afbryderen i tavlen (Der står så vidt jeg husker i brugsforvirringen, at den skal have sin egen forsyning. Den sluger en god portion strøm ved varme!!) Ellers vil den bare stå og holde olien varm til ingen nytte.

Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra franki

Hej.

Jeg har selv købt og monteret samme model varmepumpe i mit kolonihavehus, jeg havde samme problem med at den kørte uden at varme, jeg løste det ved at montere et 5 leder kabel mellem enhederne, kablet er ikke med i kassen men derimod et almindeligt 3 leder kabel som ikke kan bruges til noget.
min den kører nu som en drøm og varmer fint.


Min svigerfar har monteret det 5-leder kabel mellem ude og inde-delen...! Udedelen køre også rundt når man "tænder" for inde-delen, men giver INTET varme. Hmmm....!
Jeg tror jeg prøver endnu engang med at se om ALT er tæt...!
Jeg vil bare have den til at virke, nu når man har brugt 4000,- på den.
Iøvrigt syntes jeg det er ret dårligt at 5-lederkablet ikke er med i "sættet".
Hej.

Kan anlægget køle?
Kører kompressoren når den er sat til at varme?
Hvordan er rørene koblet sammen, og med hvilken procedure?
Prøv evt. at måle om der kommer spænding ud på klemmerne.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Har du husket at åbne for Gassen, måske dumt at spørge om men det er jo en betingelse for at det virker.

Franki
skulle lige høre dig om den varmepumpe du har købt hos Harald Nyborg, er med snapkoblinger, til at samle rørene
Mon ikke kpc har fået løst problemet, det er ca. et år siden tråden er startetsmile

Venlig hilsen
Kris
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis