Renovering af hus, at købe materialer ?

Davs

Jeg står og skal renoverer hele hytten, og søger i den forbindelse råd omkring køb af materialer.
Er det bedst at lave en nogenlunde komplet liste, og gå ned til trælasten og få et tilbud, eller hvordan gør I det, for at få det til bedste pris?

Skal bla. bruge ca.
70 x gipsplader
800m forskalling
70kvm gulvspånplader med fer+not
80kvm 100mm Stenuld
200m 28x100 teressebrædder lærketræ
30, 65x150 lægter imp.

- eller ville det billigste være at købe hele pisset i Jem&Fix ? eneste trælse ved dette er at vi jo selv kommer til at stå for transporten, men kan dog hente præcis hvad vi har brug for.

Gode råd søges.
Davs Jeg står og skal renoverer hele hytten, og... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Guffi

Fordele ved at handle ved en tømmerhandel, er at de levere til dig lige på adressen, og du kan jo bare bestille tingene lidt efter lidt så du ikke får hele lortet på engang.


Vær lige opmærksom på, at der som regel er en minimum beløbsgrænse for, om man får tingene frit leveret. Har selv prøvet at bestille en krydsfiner plade, som tømmerhandlen ville have kørepenge for.

Carsten.
carsten det har du helt ret i, men det er jo klart at de vil, hvad koster det ikke at lade en lastbil kører med en plade.

Men når man skal have så store mængder som er tilfældet i denne tråd så vil det være meget få tømmerhandler der vil have penge for det.
Det er rigtigt, det var også bare den sætning "lidt efter lidt" som jeg bed mærke i.

Jeg kom da heller ikke til at betale for den fragt, for det brokkede jeg mig over ikke at ha' fået det at vide, jeg havde nemlig sagt, at det kunne bare være når de alligevel havde en tur ud i byen, ellers kunne jeg da ha' hentet den selv.
Jeg har selv ved carportprojekt og badeværelsesprojekt benyttet mig af online trælaster. Det er i mine øjne fremtiden. Billigt og nemt.

Med dine standardvarer er det helt oplagt.

Tjek selv nettet.

Mvh. Thomas
Citat fra tagdækkerclaus

Iflg. købeloven har du 14 dg prisgaranti på hvad du køber, det kan så godt klamp & klyt har lavet deres egne regler.


Niks. Det er en service nogle firmaer har, men ikke et lovkrav.

Internetfirmaer skal tage vare retur indenfor 14 dg - returret iflg. købeloven.
Kan fortælle at jeg har været i xlbyg her i randers, og de lavede et skriftligt tilbud med det samme, prisen lød på ca. 5500,- - hvorimod jem&fix skulle have 6100,- og silvan 6200,-

Prisen hos xlbyg er naturligvis leveret til vejkanten...!

Jeg var også i stark her i Randers, og herre jemina, de kunne muligvis lave et tilbud klar til sidst i næste uge..rend mig, tænkte jeg. (Dette var på trods af der INGEN kunder var.)
Hvilken af XL byg var du I? Bor selv i randers området. Og hvilke plader fik du?
XL er normalt ikke til at hugge eller stikke i hvad angår prisen på gipsplader.
Men Brejnholdt tømmerhandel (XL byg) har lige haft et tilbud på Lafarge gipsplader (retkantet), godkendt plade til 11,95 m2. Ulempen er at pladerne er 1,2x2,7m.
Det var vorop tømmerhandel. har købt nogle gyproc (staveplade), til 11,5 + moms pr. m2. (120*240)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis