Renovering af hus, at købe materialer ?

Davs

Jeg står og skal renoverer hele hytten, og søger i den forbindelse råd omkring køb af materialer.
Er det bedst at lave en nogenlunde komplet liste, og gå ned til trælasten og få et tilbud, eller hvordan gør I det, for at få det til bedste pris?

Skal bla. bruge ca.
70 x gipsplader
800m forskalling
70kvm gulvspånplader med fer+not
80kvm 100mm Stenuld
200m 28x100 teressebrædder lærketræ
30, 65x150 lægter imp.

- eller ville det billigste være at købe hele pisset i Jem&Fix ? eneste trælse ved dette er at vi jo selv kommer til at stå for transporten, men kan dog hente præcis hvad vi har brug for.

Gode råd søges.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra StenKrog

Davs

Jeg står og skal renoverer hele hytten, og søger i den forbindelse råd omkring køb af materialer.
Er det bedst at lave en nogenlunde komplet liste, og gå ned til trælasten og få et tilbud, eller hvordan gør I det, for at få det til bedste pris?

Skal bla. bruge ca.
70 x gipsplader
800m forskalling
70kvm gulvspånplader med fer+not
80kvm 100mm Stenuld
200m 28x100 teressebrædder lærketræ
30, 65x150 lægter imp.

- eller ville det billigste være at købe hele pisset i Jem&Fix ? eneste trælse ved dette er at vi jo selv kommer til at stå for transporten, men kan dog hente præcis hvad vi har brug for.

Gode råd søges.


Jeg ville helt klart prøve at regne på hvad det koster hos jem & fix, og hos Silvan...! Men de to samlet priser ville jeg så gå til trælasten for at høre om de kan gøre det billigere.
Hvis prisforskellen evt. lægger på over 1000,- ville jeg helt klart selv gøre mig ulejligheden at hente det hele selv det er jo ikke så meget, og så kan man jo gratis låne en trailer hos jem & fix.

Men det er jo op til den enkelte om man gider at sine matrieler selv.
Jeg ville personligt, helt klart tage ned til den lokale tømmerhandel og få lavet en konto så få til koplet mig en sælger. Ham vil jeg så fortælle om hele projekttet og han vil så nok lave et tilbud. Højest sandsynlig vil priser nok være højere end jem og fix.

Fordele ved at handle ved en tømmerhandel, er at de levere til dig lige på adressen, og du kan jo bare bestille tingene lidt efter lidt så du ikke får hele lortet på engang.

Jem og fix ja de udlejer gratis trailer, men får mig at se vil det give en del kørsel med de ting du skal bruge, og sikkert også nogen ulovlige kørsler, tænker på længde på forskalnings brædder og sådan.

Og til sidst skulle man jo mene at trælasten har nogen lidt bedre materialer på nogen punkter(plader og sådan er jo ca det samme hvor imod træet er der stor forskel på.)
Jeg vil give Guffi ret!

Bare dine gipsplader vejer ca. 1,5ton - så det er mindst tre ture med en af de store trailere.

Jeg har dog selv købt gipsplader i Jem&Fix. Men jeg skal også have 6 paller a' 45 stk. I Jem&Fix gav jeg 10K og i mit lokale byggmarked skulle de have 17K for samme plader - så med en besparelse på godt 40% er der lidt til at betale en vognmand for at hente dem!

Dit byggemarked giver dig et tilbud og en konto - sædvanligvis med aftalte priser på dine vare og ekstraordinær rabat (10-15%) på alle andre vare (du har nok glemt et eller andet). Og så leverer de når du har brug for det - i passende størrelser.

Det er da nemmest (efter min mening)
Davs

Det vil sige at i byggemarkedet skulle du give 63,- pr plade og 38,- i jem&fix. 4410, -eller 2660,- eller en besparelse på ca. 1750,- - Så tror jeg sku godt at jeg giver køre op i jem&fix 5 gange (ligger ca. 4-500m fra hvor vi bor.)

Hvade godt nok ikk troet at byggemarkederne var så dyre (Stark)

Mvh. Sten
Citat fra Staun

Jeg vil give Guffi ret!

Bare dine gipsplader vejer ca. 1,5ton - så det er mindst tre ture med en af de store trailere.

Jeg har dog selv købt gipsplader i Jem&Fix. Men jeg skal også have 6 paller a' 45 stk. I Jem&Fix gav jeg 10K og i mit lokale byggmarked skulle de have 17K for samme plader - så med en besparelse på godt 40% er der lidt til at betale en vognmand for at hente dem!

Dit byggemarked giver dig et tilbud og en konto - sædvanligvis med aftalte priser på dine vare og ekstraordinær rabat (10-15%) på alle andre vare (du har nok glemt et eller andet). Og så leverer de når du har brug for det - i passende størrelser.

Det er da nemmest (efter min mening)
Tjaa - nu havde Jem&Fix "fødselsdags" tilbud for et par uger siden, så en Gyproc GNE 90x240 kostede ca. 40 kr. og samme størrelse plade i Bygma (Danogips Type A) kostede så ca. 65 kr (inkl. fragt).

Kvaliteten er den samme - i tidernes morgen da jeg arbejde som ingeniør regnede vi altid på Gyproc plader og lod entreprisetageren bestemme om det skulle være Gyproc eller Danogips.

Gyproc er jo i mellemtiden blevet opkøbt af Rigips (USA) og Jem&Fix har sikkert en eller anden fornuftig aftale med dem.

Yderligere har Jem&Fix jo den service at hvis prisen en uge falder yderligere under hvad jeg har givet (og jeg endnu ikke har hentet dem) - ja, så får jeg difference tilbage mod forevisning af bon ;-)
Annonce
Citat fra Staun

Tjaa - nu havde Jem&Fix "fødselsdags" tilbud for et par uger siden, så en Gyproc GNE 90x240 kostede ca. 40 kr. og samme størrelse plade i Bygma (Danogips Type A) kostede så ca. 65 kr (inkl. fragt).

Kvaliteten er den samme - i tidernes morgen da jeg arbejde som ingeniør regnede vi altid på Gyproc plader og lod entreprisetageren bestemme om det skulle være Gyproc eller Danogips.

Gyproc er jo i mellemtiden blevet opkøbt af Rigips (USA) og Jem&Fix har sikkert en eller anden fornuftig aftale med dem.

Yderligere har Jem&Fix jo den service at hvis prisen en uge falder yderligere under hvad jeg har givet (og jeg endnu ikke har hentet dem) - ja, så får jeg difference tilbage mod forevisning af bon ;-)
Iflg. købeloven har du 14 dg prisgaranti på hvad du køber, det kan så godt klamp & klyt har lavet deres egne regler.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra tagdækkerclaus

Iflg. købeloven har du 14 dg prisgaranti på hvad du køber, det kan så godt klamp & klyt har lavet deres egne regler.


Jeg tvivler..... Men lad mig se et link med den paragraf, for så skal den da udnyttes....:p
Ja, den har heller aldrig hørt om - det kunne da være rart med lidt dokumentation bag ordene :-)

Mht. til Jem&Fix så drejer det sig om en del mere end 14 dage - jeg købte pladerne d. 30/3 og har lovet at hente dem inden d. 26/6. I den periode er der prisgaranti. Slå lige den i Stark ;-)
hvis man selvfølgelig ikke bor længere fra jem og fix end du gør, så vil det højest sandsynlig være det billigste.


Men med henhold til byggecenter(stark) så skal man passe på med at sammenligne priserne.

Uden at kende det 100 % så vil jeg tror at den plade som de i jem og fix kører til ca 40 kr er en såkaldt B-plade og en sådan plade kører de også med i stark hvor de kan lave ca samme pris.

Men hvor imod at de også i stark har en A-plade som nok er den de giver dig prisen på hvis du ikke siger andet og derved vil den store prisforskel komme.


Kender ikke til om der er de store forskelle på a og b plader.


Hvis det var mig vil jeg stadig prøve at få et tilbud i byggecentret.
Citat fra Guffi

Uden at kende det 100 % så vil jeg tror at den plade som de i jem og fix kører til ca 40 kr er en såkaldt B-plade og en sådan plade kører de også med i stark hvor de kan lave ca samme pris.

Men hvor imod at de også i stark har en A-plade som nok er den de giver dig prisen på hvis du ikke siger andet og derved vil den store prisforskel komme.

Plader i bredde 90cm laves ikke som "B" plader - det du kalder en "B" plade må være det samme som Danogips kalder "GDS" og de er 120cm bredde.
Gyproc GN(E) plader har samme godkendelse som Danogips A1 plader.

Citat fra Guffi

Kender ikke til om der er de store forskelle på a og b plader.

Det er der! GDS plader må ikke bruges til bærende vægge og beklædning af bærende konstruktioner.

Citat fra Guffi

Hvis det var mig vil jeg stadig prøve at få et tilbud i byggecentret.

Som jeg skrev tidligere - det ville jeg også!
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis