hjælp, flækket motordæksel

hej.
jeg har et problem som jeg håber på at i kan hjælpe mig med, det drejer sig om min kawasaki crosser. der er dækslet flækket i det ene hjørne. det er en fin lige revne, men nu ved jeg ikke om det kan laves, og hvordan??.

håber i kan hjælpe mig

mvh kenneth


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kenneth: Jeg går ud fra at det er aluminium ? Læg loddetråden med flusmiddel over revnen og varm op med gasbrænderen MEGET MEGET forsigtigt.
Find noget gammelt alu du kan øve dig på.
Jeg har brugt metoden på det revnede sidedæksel på min gamle Honda.

Ja og velkommen til smile smile

Benny N.
hej benny.

ja det er aluminium, mange tak for dit svar, det vil jeg prøve. jeg har hørt noget om at man skal slå en blyantstreg på aluminiummet og så varme aluminiummet op indtil man ikke kan se stregen mere og derefter lægge loddetråden på. Jeg ved ikke om det virker??

mvh Kenneth


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej kenneth
Jeg går ud fra at du har fået fikset problemet, men til andre.

Dækslet er lavet i en sprøjtestøbt lAluminiumslegering og kan godt svejses.
har i spørgsmål ang. svejsning, er i velkommen til at skrive til mig.

Mvh. Allan
e-Mail [email protected]

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
ja det er klaret. Det var ikke den bedste måde, men det holdte. Jeg "spartlede" med kemisk metal. Nu er den solgt, og køber fik at vide hvordan jeg har gjort, så der er ikke noget der


 

grossmann , sgu da en flot side du har lavet der. Dejligt at se. Og du er sørme da ikke tosset til det med billeder.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Er det sandbjerg siden du mener? Jeg har sat siden op for en ven, og har lært ham at uploade billederne selv. Han prøver at starte et lille fotostudie op, og jeg spreder bare navnet lidt for ham, ved at sætte links ind under mit navn på de forskellige forums jeg er medlem af. Men tak for ros


 

Hej

Der er 2 muligheder enten er det aluminium eller også er det magnesium farven er den samme så det er ikke lige til at se forskellen.
Magnesium er meget letter end aluminium. Men hvis man tager en fil og filer lidt af er det nemt at konstatere hvad det er.

Hvis det smelter er det aluminium.
Hvis det brænder er det magnesium.
Hvis det er magnesium kan det kun svejses med en magnesium tråd.

Mvh. Allan
[email protected]

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Jeg har aldrig hørt om at kawasaki har lavet motorblokke i magnesium? måske tager jeg fejl, men jeg er overbevist om at det dæksel der havde slået en revne er aluminium.
Og desuden er den solgt, så der bliver ikke noget for dit firma at lave i denne omgang.


 

Hej grossmann
Dækslet på en kawasaki er lavet en sprøjtestøbt legering med et rimeligt højt magnesium indhold. Men jeg har set en del dæksler og blokke som har været lavet i magnesium.

Indlæget var lavet fordi jeg ser alt for mange reparationer som er mislykkes, fordi de fleste ikke aner hvad forskeller er på aluminium, magnesium og de sprøjtestøbte legeringer.

En måde det er nemmere end blyantstregen:
Lukke for ilten på svejsebrænderen så vil den give sod så det er nemt at sværte området, når soden forsvinder er emnet ca 360 Gr.

Mvh Allan
[email protected]


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
jeg kan fortælle dig at den er fra 91, og jeg er temmelig sikker på det er aluminium. Men lad os afslutte den her Tak for hjælpen alligevel.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også