Kobling mellem computer og fjernsyn ?

Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil kunne se computerskærmen på mit fjernsyn ? Jeg ville f.eks gerne se " forestillinger ( DR 1)" - og de ligger på DR´s hjemmeside, men synes det er træls at se dem på min lille computer- ville hellere have dem op på fladskærmen. Jeg har har købt en eller anden ledning, men kan ikke få det til at virke ? HJÆLP!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du forbundet TV og PC ?

Hvor meget kan ud se på tv'et ?

Du skal sikkert ind under indstillinger for dit skærmkort. Det kan godt være svært at finde ud af.

Der er sikkert et sted hvor du kan vælge at det skal køre med 2 skærme.
Ja, det er slet ikke så svært:

Hvis du har et fjernsyn med et s-video stik, så er det bare at gå ned i din nærmeste computerbutik, Elgiganten, Merlin, Fonn, ja alle har det... Det du skal bruge er et S-video kabel (Udtales Super-Video kabel)

Det lyder som m det er det du har gjort?

Nu skal du så bare sætte kablet i computeren og den anden ende i fjernsynet. Tænd fjernsynes, typisk på A/V, Kanal 0 eller tilsvarende. Hvis der er ikke er billede, går du over til din computer og højreklikker på skrivebordet -> egenskaber -> indstillinger ->
Trykker på den lille skræm med 2'tallet ->
Sætter hak i "Udvid Windows-skrivebord over denne skærm" ->
Så trykker på "anvend" (der skulle nu komme billede på fjernsynet) ->
Under skærmopløsning kan du så indstille hvor stort/småt det skal være på dit fjernsyn..

Så skulle den være i vinkel :o)
Tak for jeres svar.
Men jeg kan nu stadig ikke få det til at virke. Til Kim: Jeg kan sagtens forstå din vejledning og har fuldt den nøje, men der kommer bare ikke noget billede frem på fjernsynet. Har prøvet både på "AV "og på" PC" på fjernsynet ?Det siger bare:" No signal "sad
Okay, hvilket grafikkort sidder der i din computer? Er det en bærbar eller en stationær? Hvilket kabel er det helt præcis du har købt?
Ja,det er en bærbar dell computer ( Inspiron 9300 ) og på lednigen står der tonguean-international 2919 E 87647.................... low voltage computer cable ( og er købt til formålet ) det har et blåt stik med en masse små stifter og skal "efterskrues" ...... Det med hvilket graffik-kort, det ved jeg ikke hvordan man ser ?
Annonce
Citat fra annettegh

Ja,det er en bærbar dell computer ( Inspiron 9300 ) og på lednigen står der tonguean-international 2919 E 87647.................... low voltage computer cable ( og er købt til formålet ) det har et blåt stik med en masse små stifter og skal "efterskrues" ...... Det med hvilket graffik-kort, det ved jeg ikke hvordan man ser ?




Jeg har et samsung fladskærms tv med stik som på et skærmkort og sætter et alm. kabel ( skærmkabel) i mellem og vælger pc så kører det

det har ikke noget med skærmkortet at gøre hvis du bruger dit tv som en alm skærm.
Jeg synes jeg har prøvet det hele. Men det virker stadig ikke. Men tusind tak for alle svar.
Jeg har også en dell, og ved at trykke på Fn (funktionstasten) og samtidig på LCD tasten kan du flytte dit billede fra den bærbare og op til storskærmen. Der er tre indstillinger. 1. bærbar skærm 2. begge skærme 3. stor skærm.cool
Tak for det AndersG - det virker så godt !biggrin
Citat fra KimArndt

Ja, det er slet ikke så svært:

Hvis du har et fjernsyn med et s-video stik, så er det bare at gå ned i din nærmeste computerbutik, Elgiganten, Merlin, Fonn, ja alle har det... Det du skal bruge er et S-video kabel (Udtales Super-Video kabel)

Det lyder som m det er det du har gjort?

Nu skal du så bare sætte kablet i computeren og den anden ende i fjernsynet. Tænd fjernsynes, typisk på A/V, Kanal 0 eller tilsvarende. Hvis der er ikke er billede, går du over til din computer og højreklikker på skrivebordet -> egenskaber -> indstillinger ->
Trykker på den lille skræm med 2'tallet ->
Sætter hak i "Udvid Windows-skrivebord over denne skærm" ->
Så trykker på "anvend" (der skulle nu komme billede på fjernsynet) ->
Under skærmopløsning kan du så indstille hvor stort/småt det skal være på dit fjernsyn..

Så skulle den være i vinkel :o)


Jeg plejede at sætte mit fjernsyn op på nøjagtig denne måde da jeg havde XP men efter jeg skiftede til Vista kan jeg ikke få det til at virke. Der er blot "no signal". Kan nogen hjælpe ?

Tak
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis