To vandlåse i samme afløb

håber nogen herinde er vvs-kyndige og dermed kan hjælpe!

Sagen er følgende:

Er igang med at renoverer et gæstetoilet og er efterhånden kommet så langt at jeg skal igang med at montere nye elementer. Afløbet til håndvasken er i væggen og røret er så ført ned til afløbet i gulvet hvor der sidder en vandlås. Dette er som det oprindeligt er lavet.

Konen har nu forelsket sig i vola's design og fint nok med det. Vola lever dog kun en pungvandlås som jeg kan bruge til at koble til afløbet i væggen. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det skaber nogle problemer at have to vandlåse i samme installation.

Så kan nogen herinde hjælpe???
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget problem, andet end der er 2 vandlåse som i skal rense for hår og andet lækkert

Mvh

Klaus
må du overhovet have 2 efter hindanden?

det skal jeg så ikke balnde mig i.

men er det synligt? hvor hvis det er inde i et skab, så kan man da sætte en vinkel på bundventilen og fører det over til alføbet i vægen med noget 32mm. rør

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Jeg tror faktisk vores er lavet, som du beskriver.

Beskrivelse: Afløbet i vasken har punglås (i øvrigt skjult i underskabet) og føres derefter skjult i væg og gulv til et sideindløb på gulvafløbet i brusekabinen. I dette gulvafløb er der ligeledes en vandlås-indsats.

Umiddelbart kan jeg da ikke se, hvorfor dette skulle være ulovligt - tværtimod.

Endvidere vil punglåsen jo netop lukke af for evt. "dufte" i røret fra vask til gulvafløb.

Jeg mener ikke man skal særligt mange år(tier) tilbage, før der bare var afløb direkte fra vasken uden lås...

wink

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

det kan også være et princip vi køre i det firma jeg arbejder i.

men 1 vandlås er nok.

LuneLund--> det med lugten gennem afløbet i vægen, det kan absolut ikke være meget, hvis der er noget.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Citat fra Lopus

jeg spurgte en aut. vvsér da jeg lavede bryggers og han gav et bestem nej, til 2 vandlåse.. kun en, sage han, men han begrunde ikke sit svar !


Hej..
Grunden til man siger nej til 2 eller flere vandlåse, er hvis skidtet stopper er det typisk ved en vandlås, og sidder de skjult er det noget lort.. Men en synlig under vask, og en i gulv er da helt fint.. dejlig med en man kan skille af og gøre helt ren... så god ide..

Mvh Jan J
Hverken et problem eller ulovligt med to vandlåse.. bare ikke nødvendigt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis