fedtfattigt

hej alle
jeg er ny og måske har i behandlet emnet før, men jeg kunne ikke finde det, så nu prøver jeg,
mit problem er at jeg synes skinkesalater, rejesalater etc smager skønt ligesom mayonaise gør, desværre bliver jeg for tyk,
er der en som har en god ide til et erstatningsprodukt, ikke de der grimtsmagende ligtmayonaiser.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja.. spis lidt mindre af det, det er det eneste alternativ.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
PEMA
prøv at læs spørgsmålet igen,
det er et forum hvor et svar kunne være " hytteost blendet med løg giver en god smag"
Der er ikke meget andet at gøre end som PeMa skriver.

Jeg kæmper selv med kiloerne, og der er lykkedes mig at komme fra 107-8-9 kg til ca 91-2 kg over et par år, ved at forsage de store bjerge af mad.
Jeg har så lært mig at holde af den fedtfattige majo og laver så vidt muligt selv div. fedevarer, så jeg ved, hvad der er i.

Man kan overleve at skære fedtkanter fra, selv om det er uhyggeligt. Man behøver ikke at grovæde, til man er ved at trimle ned af stolen, faktisk er det rarere ikke at være forædt! :-)

I dag fatter jeg ikke hvad nogen ser i at vælte et stykke godt brød til med kvalmende smør!! :-) og det er ikke for at jeg er hellig!!!

Jeg skulle gerne tabe yderligere 5 kg, eller også lægge 5 cm på højden, men det volder begge dele lidt vanskeligheder.

Den tunge vej for mig, er stadig at moderere mig ved bordet, og så få lavet noget ved hus og biler, helst noget hårdt slæbearbejde. Det er det eneste, der hjælper. Alle sære spiser, besværgelser, overtro, fis og humbug og medikamenter, hjælper ikke en skid, kun den sure spægelse og omtanke.

Men livet fortsætter alligevel, specielt når jeg tager en 20 liters dunk olie og bære afsted med den, samtidig med at jeg tænker over, at en tilsvarende har jeg gået med på vommen tidligere i form af flæsk, der klemmer om hjertet og tarmene, med deraf følgende irritationer.

Fat mod, det er rart at blive bævresulet kvit!!

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

nå jeg prøver lige igen
jeg efterlyser nogle velsmagende salater ala skinke ,rejesalater.
som samtidige er fedtfattige.
jeg kender godt sammenhængen mellem kalorie forbrug og forbrænding,jeg har ikke brug for en slankekur ,men nogle spændene opskrifter.
ligesom ex: blendet hytteost og løg kan bruges til at lave salater
og drænet 0,1 yuogurt naturel blandet med revet agurk og lidt hvidløg kan bruges istedet for sommersalat.
RØRSMED

så prøver jeg også lige igen !! Du skriver at du elsker omtalte salater, og leder efter et alternativ til "lettte" produkter. Dette forstås at du gerne vil have en opskrift som smager som traditionellle mayonaisesalater. da dette ikke findes var mit svar at man kan nyde det i moderate mængder, det fremgik ikke at du ønskede en opskrift på en variant af en mayonaisesalat, som derved også bliver en helt anden type salat og ikke gameldags dansk mayonaise salat.

Venligst læs egne indlæg inden man bliver harm over andre brugers svar.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Så afslutter jeg lige her!
Du kan lige så godt spørge om opskriften på at gøre guld, lige som alkymisterne i sin tid forsøgte.
Finder du alligevel opskrifterne på de herlige salater, der smager som de skal, uden at fede, vil du blive en meget velhavende mand.!! :-)
Jeg har været igennem stribevis af triste substitutter! :-)
mvh og god jagt!
ktm, der meget gerne, ligefrem vil KØBE opskrifter på de perfekte og rigtigt smagende majosalater!!

Med venlig hilsen
ktm

det tog da vist en helt skæv drejning det her!
PeMA: jeg læste faktisk mit indlæg 3 gange igen inden jeg svarede dig, og jeg blev ikke harm, men lidt forundret,ville efterfølgende gerne have svaret lidt anderledes.
ktm :det med guldet har jeg spurgt om i et andet forum,kun kong midas henfører jo det til mad og drikkebiggrin
og jeg lover dig når jeg har opskriften på salaten så skal du få den helt uden beregning.men start nu med erstatningen for sommersalat ,den er inspireret af taziki og derfor kom jeg til at skrive revet agurk istedet for tynde skiver.smile
og så lige et bonusspørgsmål til Ktm, hvad er fedevarer?
Pålægsvarer eller charcuterivarer (kan ikke huske hvorledes det staves). Alt det du ser i delikatesseafdelingerne, og hvor man kan gå grassat! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

nåå ok jeg troede det måske var røgede ting men havde aldrig hørt ordet før.
god weekend
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis