Bedste undertag for tagpap

Vi er i gang med at indhente tilbud på at få lavet tagpap med listedækning på vores gamle staldbygning. (ikke specielt gør-det-selv agtigtwink )

I dag har bygningen pandeplader på skruet direkte på spærerne, så der skal monteres et sømfast undertag.

Vi vakler lidt mellem to håndværkere. Den ene anbefaler tagbrædder og den anden vil bruge krydsfiner.
Ham med tagbrædder fortæller at der kan opstå skimmelsvamp på bagsiden af krydsfiner, da det er en uopvarmet bygning.

Jeg har søgt nettet igennem, men kan ikke blive klogere på om hvad der er bedst, - krydsfiner eller tagbrædder. Er der nogle der kender til fordele/ulemper?

Jeg kan forstille mig at tagbrædderne kan slå og vride sig ift. krydsfineren. Er der evt. noget håndværkeren skal være ekstra opmærksom på ved opsætningen? Han har vist kun selv tidligere brugt krydsfiner, men er nu blevet anbefalet at bruge tagbrædder fremover.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. Jeg har lige smidt dig en besked i din indbakke.


Hilsen

Claus Pedersen
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Lad være mmed det tagdækkerclaus

Så vidt jeg kan se er der ingen på denne tråd der har spurgt efter tilbud - overhovedet. Heller ikke fra dig.

Der hvor jeg kommer fra beder vi/man den mulige kunde om lov til at give et tilbud.

Ikke om at få mailboksen fyldt op med spam.
Den tømrer har ret, der er større risiko for skimmel dannelse på krydsfinerpladerne frem for de rupløjede brædder, og årsagen til dette er den vandfast lim der bruges i krydsfinerpladerner begrænser pladerne mulighed for at slippe af med fugten igen, der findes i dag antimug behandlede plader til formålet også, men hvor gode og holdbare i længden disse er, aner vi jo intet om endnu.

Rupløjet brædder har dog vist der værd i mange år, og er også undertegnets foretrukne valg når der skal laves tagpap, eller underlag for zinktag osv...

Ja det er rigtigt der er store problemer med skimmelsvamp på bagsiden af x-fineren.

Men hvis man laver luftspalte ved tagfoden og stopper fineren 5 cm før spærspids på begge sider af spær helle vejn igennen taget, så kan vi monbtere en af de nye tagryknings udluftninger, så får man en knald god udluftning af tagrum og undgår skimmel vækst.

den kan ses her; http://jual.dk/dk/produkter/udluftn.../84000.asp

Så kan man undgå det ujævne bræddeunderlag. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis