Spa vs badekar

Jeg skal snart til at renovere badeværelse eller det der ender med at blive badeværelse...
I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om der ska være spa eller badekar....

Så alle der på nogen måde har nogen +´er eller minuser omkring begge er velkomne til at melde ind, så jeg forhåbentlig snart ka træffe en beslutning om det ska være det ene eller det andetsmile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.

Jeg har ikke selv spa. Men det har en af mine kammerater han siger at spabadet er kanonlækkert og dejligt at ligge i efter en stresset dag. Men efter et par mdr er det ikke sjovt længere... Derfor Har han fortrudt at han gav så mange penge for det. (Kan ikke huske hvad det var, men det var en af de dyre!!)

Personligt kunne jeg godt finde på at investere i et spa. Jeg kan godt líde at være ude når det er koldt, og jeg kan godt lide at gå ture. Så er det rigtig lækkert at komme ind og blive masseret af boblerne.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej,

Fravalgte selv for 1.5 år siden spa. Hvorfor ?

- DET LARMER - den absolut vigtigste grund. Nu kan jeg ligge i mit badekar og nyde et glas rødvin og et godt stykke musik. Så må konen stå for massagen bagefter :-)
- Jeg er 1.90 cm høj - og et spa i ordentlig længde med plads til motor/pumpe etc. bliver altså rigtig stort. Ville gerne spare de 10-15 cm som pumpen kræver i længden.
- Kan kun fåes i div. acryl materialer. Nu har jeg et godt solidt emaljeret badekar - nemt at gøre rent, også når ungerne har været i haven :-)
- Pris. Et ordentlig kvalitet spa (aka Jacuzzi) koster x2-3 af et godt almindeligt badekar - vi ville hellere have noget simpelt og godt, end betale en masse penge for noget vi måske fortrød.

Jeg har idag et Bette Starlet (forhandles via Gustavsberg) badekar - rigtig flot formgivning, rigtig flot indbygning :-) - bare super lækkert.

Jeg kan se at du kommer fra Københavnsområdet. Vi tog forbi DGI byen, hvor man kan få et jacuzzi-behandling i deres wellness afdeling = leje et spa badekar i en halv time. Det var en god måde for os at få vores eget indtryk af hvad en spa er (og ikke er).

/Hans
hej, hvis jeg skulle vælge, så ville det blive spa, eller det af de nye bade angemanger, som du står op i og bliver spulet.

min grund, jeg har et hårt fysisk job og går til tider tit til massage, og har hørt at det skulle være godt.

men skulle jeg vælge mellem spa eller kar, så vil det var spa. vil nok overleve larmen, som der er skrevet at der er..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Det er de dummeste penge jeg har ofret på voret husrenovering.
Det larmer, sprøjter og lugter af klor, og er langsommeligt at gøre rent HVER gang, du har brugt lortet.
Du kan ikke slappe af i det med en bog eller avis eller et glas rødvin!! :-(
Det var virkelig en bommert af rang for os.
Jeg ville 10 gange hellere have holdt på min oprindelige ide med et alm. badekar med en varmespiral rundt om fra centralvarmen! Øv øv!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har et spabad.og hvis jeg har brug for ro slukker jeg for boblerne og vupti så er det som et badekar(vi drikker aldrig rødvin i badet kun champagne)
det er lavet af glasfiber med en behandling uden på ala én båd,det er poleret og nemt at holde.
det var rimelig billigt ca 12´- 14000 kr incl varmeveksler, lys, luft og vandmassage
ja det lugter lidt af klor.
jeg er 187 cm har et hjørnespa på 150 *150 og min kone og jeg ligger perfekt.
hvor meget man bruger det er vel individuelt men hele familien her syntes det er fedt at have.
Ikk flere der vil byde ind med fordele og ulemper ved spa og badekar???smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis