Vandskuring og Sandblæsning

Hej Alle

Nu har jeg hørt 17 forskellige meninger, nogen siger det skal sandblæses når man vandskurer andre at det ikke er nødvendigt. Jeg fik 3 tilbud på www.byggestart.dk på dette job alle med næsten ens priser dog var alle uenige omkring det med sandblæsningen

Hvad er rigtigt er der nogen der ved det ? confused

mvh Smeden
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har stået i samme problem, der er lige så mange forskellige meninger om det som der er indbyggere i danmark.

Jeg valgte at få vores hus sandblæst inden vandskuring. den beslutning tog jeg udfra at der havde været noget begroning på noget af muren. og ud fra at vores mur var så ringe at jeg sammen med muren vurderede at det ville være nødvendig for en god vedhæftning.

Murerne er lige startet i dag på at vandskure!
Hey.

Ham her skulle vide lidt om det!! http://www.fv-sandblaesning.dk

Men ellers ville jeg selv gøre som FAG. Der skulle ikke meget overtalelse til før jeg ville sandblæse. Det er træls at vandskuringen ryger af efter et år fordi man sparede lidt!!

Kan du/i evt. tage nogle før/under/Efter billeder. Det kunne være sjovt at se hvordan det arter sig?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej,

Nu fremgår det ikke om det er en indvendig eller udvendig mur du skal have vandskuret.
Men jeg har lige fået vandskuret en indvendig væg der var malet med en hvid maling. Mureren overvejede at sandblæse eller lade mig "skrælle" malingen af med en vinkelsliber. Han fandt dog et produkt der kunne binde på malingen inden han vandskurede. Og når det nu var en indvendig mur så er jeg meget tilfreds med den løsning :-)

Lars



Citat fra FRKruse

Hej Alle

Nu har jeg hørt 17 forskellige meninger, nogen siger det skal sandblæses når man vandskurer andre at det ikke er nødvendigt. Jeg fik 3 tilbud på www.byggestart.dk på dette job alle med næsten ens priser dog var alle uenige omkring det med sandblæsningen

Hvad er rigtigt er der nogen der ved det ? confused

mvh Smeden
Jeg har forsøgt at indsætte et par billeder under sandblæsning og vandskuring, men det ville desværre ikke rigtig lykkes mig.
Jeg ved ikke lige hvad jeg gør forkert!!!!sad
Jeg valgte i sin tid at få lortet sandblæst, så jeg var helt fri for løstsiddende gammelt skidt.
Vent med at vandskure til du er sikker på at væggen er tør, men få det ikke gjort i brændende sol og udtørrende vind. Væggen må gerne være lidt overfladefugtigt, så mørtlen kan binde inden den brænder helt af. Kom evt. lidt betonbinder i din mørtel.
Den kloge og erfarne murer der pudsede/vandskurede for mig (dovenskabeligheden havde fået tag i nakken på mig!) gjorde det en højsommerdag med god vind.
Store partier faldt af igen og jeg har møjsommeligt måttet gøre en hel del af det, der var i solsiden, om igen.
Alt jeg har gjort om igen, har jeg gjort med betonbinder iblandet og i gråvejr med fugtet underlag. Det holder, selv om jeg kun er en sølle LDS :-)
Er det for sarkastisk/bittert?? :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Så nu tror jeg det lykkes.

Læg mærke til at det er samme side af huset der er billeder af.
I får nogle billeder at se når muren går igang. Skal starte i denne Weekend. Vælger at få det sandblæst det skader aldrig er da det jeg har fået ud af jeres svar. Tak for oplysningerne
Dæk dine vinduer og døre rigtig meget godt til, med plastic
Skær evt. yderligere et par plader, der passer i vindueshullerne og flyt dem efterhånden som sandblæseren kommer frem, hvis ikke han selv gør dette.
Det med pladen er fordi man let blæser igennem plasticen og beskadiger glasset.
Vær forberedt på at du får støv OVERALT! :-), hvis det da ikke er med vand.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Du skal passe på med at sandblæse huset inden vandskuring, da du kan komme til at frembringe for meget salt i overfladen på huset, og det vil med tiden betyde at du får store pletter, hvor muren skaller af.

Du kan eventuelt kigge på denne hjemmeside www.maxit.dk der er både video og vejliedning i hvordan du bør gøre. Jeg laver nemlig vandskuringsmørtel til hverdag.

Held og lykke med projektet.

Hilsen

Epstein
Epstein:
Du siger at det kan frembringe for meget salt, hvor kommer dette salt fra?

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også