Hvidt efter alger

Hej

På mit hus har der været nogle alger på murstene. Nu er der så blevet hvidt efter dem og det virker meget svært at få af. Er der nogle der ved hvad det er og hvad man kan tage det af med?

Har lige selv forsøgt, at smøre en lille del ind i brunsæbe, som jeg så vil spule af i morgen - det har jeg hørt man kan med alger. Men jeg ville lige hør om i måske ved hvad det er, og hvordan det skal behandles.

Mvh

Lars Peter Nielsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du mon fundet en løsning ? Jeg har nemlig samme problem ?

En venlig hilsen Klaus

Jeg har ikke rigtig fundet en løsning - minimalt hjalp brun sæbe. Men jeg har nu talt med en gammel murer og han mente, at det var kalksalpeter (tror jeg han kladte det), som trak ud fra murstene, hvilket er ganske normalt ved et nybygget hus - mit er kun ca. 1.5 år gammelt. Er dit også et nyt hus? Han sagde, at det var de steder hvor det var mest fugtigt - hvilket jo også hænger godt sammen med det er der, hvor der har været alger. Han sagde endvidere, at det kunne godt tage et stykke tid før det var slut med at trække ud. Men når det er helt slut og det er tørret godt op, så skulle det kunne børstes væk. Og hvis der er stadig er noget tilbage kan stenene vaskes i en eller syre, men der skulle man lige tale med en murer omkring ingredienser og blandingsforhold.
Nej mit hus er en smule ældre, fra 60... Så jeg tror ikke det er udtræk mere..

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis