Bordplade med mosaik....

Hej...
jeg ved godt at der har været nogle indlæg om mit spørgsmål men jeg syntes ikke helt de kan svare på mit spørgsmål.......
jeg skal til at bygge et køkken i multiplader og vil derfor gerne have en bordplade med mosaik på og jeg havde tænkt mig at bordplade skulle være i MDF idet at hvis jeg laver den i multi plader så bliver den for høj hvis den også skal have en lillle smule styrke plus det at jeg skal have nogle skuffe sektioner som er 150 cm i breden og det bliver et for stort spænd til at multipladen kan klare det
men hvordan får jeg mosaik fliserne til at sidde fast er der noget bestemt lim man skal bruge eller kan det klares med fliseklæber og kan flise klæber overhoved sidde fast på MDF pladen.....
på forhånd tak
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det med MDF pladen er særlig god - idet den kan bøje ved det store spænd den har - og der skal ikke så meget til før overfladen "knækker" eller sprækker.

Jeg tror umiddelbart at en limtræs fyr plade er bedre (du kan evt. understøtte den yderst med T-jern, som evt. kan fræses op i pladen).

LIP har nogle produkter der er "flexible" det kan også være du skal noget ved pladen før det hænge ordentlig fast.

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Jeg er helt enig i at MDF pladen ikke er en god ide.

Hvad med en vandfast krydsfiner i 22 - 30 mm tykkelse. Den giver sig minimalt og brug så "fleksible" klæbere til mosaikken.

Forkanten kan du sikkert lave med en flot liste i eg eller teak der olieres på overfladen. Listerne kan du lime og stifte på forkanten af krydsfinerpladen.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Jeg har lavet en bordplade med små engelske kakler i mit sommerhus. De er limet på en vandfast spånplade (30 mm) som er forprimet.
Pladen er skruet direkte på multipladerne.
Hvis du henvender dig til en specialforretning kan du få råd og vejledning (Mosaikhjørnet i Husum).
Der har ingen problemer været med mit køkkenbord.
Ved forkant er der påsat en rundet træliste - fugen er her tilsat et middel som gør den så elastisk at den kan tåle listens bevægelser. Fordelen ved vandfsat spånplade er at den ikke arbejder, selv i huse som står uopvarmede en stor del af året.

Med venlig hilsen
gug
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis