Stabilt gulv

Jeg er nu ved at rive de gamle gulvbrædder af oppe på loftet for at få lavet et nyt gulv.
Der er 140 cm mellem spær, så jeg har tænkt mig lægge reglar 95x45 på langs med mellemrum af 50 cm. Så får jeg også isoleret lidt mere end der er i forvejen.
Oven på dette kommer der gulvbrædder eller plader 20-22 mm.
Nu er jeg lige kommet i tvivl om reglarne er nok til at få et stabilt gulv med 140 cm mellem eller skal jeg bruge større dimentioner ??

Anders

AM

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Medmindre du skal have en lastbil der op at stå, så er det en udmærket dimention du har fundet der !
når reglar'en skal ligge som selvstændig enhed og ikke bruges til at skrue på siden af eksisterende spær så tvivler jeg på at den er stærk nok i længden. Sådan en kammerat kan jo sagtens give sig lidt og det er jo lidt synd hvis gulvet bliver påvirket heraf.

køb noget træ der egner sig bedre til formålet. Jeg ville i hvert fald aldrig selv bruge en reglar til det formål.
Reglar er usorteret (eller mindre god sortering) træ, du bør købe T1 45x95 som er styrkesorteret.
Dine afstande er der ikke noget i vejen med.
Alm. reglar indeholder for mange og for store knaster, endvidere kan du risikerer at de er piv skæve og har store bom kanter. Det har T1 træ ikke!
De koster selvfølgeligt ekstra :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis