Fugemasse.

Hej gode Lav det selv folk.

Er der nogen af jer der kender til en evt. fugemasse med fortrydelseret. jeg har bla. en instrument bagbeklædning. Jeg kunne tænke mig var vand tæt men, som bekendt er det jo et sted der bliver besøgt fra tid til anden. Så derfor kunne det være rart. At det var til at adskille, uden det store besvær og rengøring til følge?
Og når nu vi er ved fuger. Sjovt nok er der jo mange af dem på et skib!
Jeg har været heldig og fået lov til ganske gratis. At afhente noget gammelt skibsdæk. Tror nok det er teaktræ, som jeg kunne tænke mig at bruge som bla. cockpitbord. Men fugerne har set bedre dage. Hvad gør jeg?
Ser frem til at høre fra jer.

Gid i alle må få en rigtig god og lang sejlsæson

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vendborg!
Til at tætne instrument bagbeklædning vil jeg anbefale en polymerfugemasse. F.eks Akameric 1020 som du kan lukke og tætne 100%. Men den er til at "skille" ad igen. Og der kan lægges en ny fuge uden problemer.
Du skal aldrig bruge silicone på en båd, hvis det skal skilles ad igen.

Til skibsdæk af teaktræ vil jeg anbefale Arbo Boat Marine. Som er en polymerfugemasse der kan slibes efter 8 timer. Den er meget let at arbejde med og giver både et meget flot resultat og en ekstem hodbarhed.
Har du iøvrigt spørgsmål om fugemasse, er du meget velkommen til at ringe til mig.

Med venlig hilsen
Hej Fugemand!

Tak for din hurtige reaktion. Det lyder jo helt godt og professioneltder, der er bare den hage ved det. At når noget lyder godt og anvendeligt og uden silickone. Så plejer det at koste ca. Det samme som at sende en mand eller to til månen. Og der skulle jo også gerne være til andet end fuger. Har skam været rundt til div. Marineforhandler. en noget nedslående oplevelse, men jeg glemte også at skrive i mit indlæg. at prisen så sandelig også er en væsentlig faktor.

Hej fra Vendborg

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Hej igen Fugemand!

TJA! jeg er åbenbart slået over på vågeblus. Her i påsken. har netop besøgt, www.eigaardgruppen.dk og det er jo priser der er til at have med at gøre. For en sejeler der har nok at bruge pengene på. Endnu engang mange tak for hjælpen.

Hej fra Vendborg!

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis