Har en Shetland 570. Der var skåret et hul nede agter lige før motorbrønden på ca 50x70 cm hvad ideen har været med det har været mig en gåde.. .. Måske har det haft det formål at få vandet derned og væk.. Men tror det har været sådan meget længe for alt er vådt og gennemblødt. Finerpladen rundt i kanterne var som blomstermuld så har nu skåret hullet noget større så det smuldrene finer er væk.. hullet er vel nu ca 110x110cm men finerpladen er stadig gennemblødt men fin derudover.
Men tror jeg har den nye model af båden (min er fra 1977) for kan se den andre ældre shetland 570 har en noget bredere motorbrønd og så har den planker på tværs i bunden. Har opdaget det har min ikke så det må jo være skummet og pladen der er bærende for der er ik noget nævneværdigt til at stabilisere den ellers.
Ville allerhelst have løse bundplader i bunden evt i dørkplade eller støbefiner.. Men det kan jeg godt skyde en hvid pind efter medmindre jeg lægger planker på tværs i bunden..
Men den eneste forstærkning jeg har kunnet finde er noget krydsfiner der er lagt dobbelt øverst i 10 cm bredde ca med en meters mellemrum.. Der er ingen spander eller andet.
Hvis jeg piller hele pladen ud hvor de "små" forstærninger sidder ryger båden så ikke helt ud af form mens den ligger på traileren?
En anden ting Jeg har kigget rundt på hempels hjemmeside og kan sku ik finde maling.. Kun primer.. Hvilken maling derinde skal jeg bruge?
Jeg skal ha malet hele båden og den har jo maling på i forvejen så den skal slibes godt ned.
Men hvilken maling skal jeg bruge?
Kan man leje et "sprøjte" anlæg eller er det nok bare at købe en malerpistol til sin alm hobby kompressor?