Bonus Marle 67 6400 09-04-2007 07:20 Hej med jer, er der nogen af jer, som ved om en chef evt kunne drage fordel af at give mig noget værktøj istedet for en kontant bonus? ville det ikke være muligt for ham at blot registere det som værktøj til firma brug? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Brandmanden 476 3650 09-04-2007 07:55 Citat fra Marleville det ikke være muligt for ham at blot registere det som værktøj til firma brug? Så vil det jo ikke være dit værktøj Hvis du modtager værktøj til ejendom skal du umiddelbart oplyse skattevæsenet i forbindelse med din skatteindberetning, og derved bliver du beskattet af den værdi som det har. Jeg tror ikke at chefen får noget særligt økonomisk ud af det, men har får sikkert en medarbejder som bliver glad. Tilfredse medarbejdere er værd at samle på i disse tider, hvor det i de fleste tilfælde er nemt at finde en ny arbejdsplads. Mvh. René
Marle Trådstarter 67 6400 09-04-2007 10:50 Brandmand: jamen grunden til det er at vi har en aftalt penge bonus.... men da den ser ud til at blive lidt lille, tænkte jeg på om det kunne være en fordel at få værktøj istedet, når vi nu alligevel køber så meget af det. kan værktøj ikke for chefen trækkes fra i årsregnskabet?
Sørensen 343 11-04-2007 07:28 Citat fra Marlekan værktøj ikke for chefen trækkes fra i årsregnskabet? Jo, men det kan din løn og bonus også. Hvis du arbejder i et mindre firma kan jeg godt forestille mig at du kunne få din chef med på ideen, men det bliver det ikke lovligt af. Det svarer til at chefen udbetaler "sort" løn. mvh/Torben
Marle Trådstarter 67 6400 11-04-2007 14:02 okay... det var ellers en skam, kunne godt have brugt en bajonet sav og lidt andet hehe
Gerhard 736 4000 12-04-2007 19:04 Et "frynsegode", som blev opgjort til så vidt jeg husker ca. 25 mia. på landsplan er altså ikke "sort" løn. Du skal jo også betale skat af den bonus du får, men fordelen for dig ligesom en stor øvrig del af arbejdsmarkedet er, at du er pligtig at medregne VÆRDIEN af din fryns - dvs. hyppigt en lavere værdi, end den som står på fakturaen. Endvidere kan jeg forestille mig, at din chef har værktøjet til en lavere pris, end den du skal give i det lokale byggemarked. Så bare klø på, og meld dig ind i foreningen - den tæller jo alle samfundsklasser - men her har vi dog været smartere end pigerne, fordi den er fortrinsvis befolket med mænd.Gerhard There are 10 types of people.Those that understand binary, and those who don't