Tørretumbler, udskiftning af rem???

Jeg kan se at remmen på vores tørretumbler ( AEG Lavatherm 36600) er sprunget og jeg mener nok selv at kunne skifte den. Men hvordan får man remmen om tromlen?? Tager man bagbeklædningen af eller fronten eller noget helt tredje. Mvh ib
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en AEG Lavatherm 36600, hvor remmen skal skiftes. Men jeg har ikke helt styr på hvordan det gøres. Tager man front eller bagsiden af maskinen, når remmen skal omkring tromlen ? Mvh Niels DT

Niels DT

Velkommen på lds Niels DT Jeg kan se at det er en meget gammel tråd du har startet op igen. Det gør ikke noget, men jeg håber at Soerensen (Ib) har fået løst problemet.
Jeg kender ikke den maskine i detaljer men svarer generelt.
Du skal have bagbeklædning af, så følger hele tromlen med lidt bagud. Den går ind over en ring omkring frontlågen. Men det er klog at skille den ad inden du bestiller, for der sidder ofte noget tætning og slidklodser Inde omkring hvor tromlen kører rundt foran. Det er nok klog at sikre sig at de også bliver bestilt hvis de er slidte.

Og tag så lige en tur med støvsuger ned i maskinen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Tak for velkomsten - og svaret. Jeg er nu igang med vores AEG. Er du sikker på at man ikke - og måske med fordel ? - kan sætte remmen på ved at tage fronten af ? Jeg synes ikke det virker til at jeg kan tage bagsiden af ..... Mvh. Niels DT

Niels DT
Måske du kan finde inspiration her: https://www.youtube.com/watch?v=7RzXRKa5ruQ

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Du skal rigtig nok ind bagfra, prøvede det for et par år siden og syntes absolut ikke det var nemt. Var overbevist om at remmen var for alt for lille da jeg skulle have den på, på den anden side ville den ikke kunne køre ordentligt med en slap rem. Det lykkedes også til sidst også uden at slå nogen forbi passerende ihjel fordi de trak vejret forkert :-) ....men svært.

km
Annonce
Hej alle
Så fik jeg remmen omkring den store tromle på min AEG. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan remmen sættes på, så den samtidig bliver mere stram end den er nu. Er der nogle der evt. har et billede af det - eller kan sende et link til et sted hvor man kan se det. Mvh. Niels DT

Niels DT
Ca midtvejs i videoen kan du se "finten" http://youtu.be/7RzXRKa5ruQ

Mvh.

René

Gode links der fører samme sted hen. Ved omkring 6 minutter henne kommer pointen med at stramme remmen. Den skal ned omkring den lille aksel der sidder på blæsehjulet, og så skal motorens stramme fjeder af og motoren skal helt bag både rem op og ned. Fjeder sættes på igen og det kører.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej René
Tak for hjælpen. Det var lige det der skulle til. Nu kører vores AEG igen :-) Mvh. Niels DT

Niels DT
Hej Erik
Også en tak for hjælpen til dig. Det var lige det der skulle til. Nu kører vores AEG igen :-) Mvh. Niels DT

Niels DT
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis