Slibning af glas

Er der nogen der ved hvordan man sliber kanterne pæne af glas som man selv har skåret/knækket ?


Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis glasset udelukkende skal slibes for at du ikke skal kunne komme til at skære dig på det, kan du selv slibe det med en slibesten (hedder vist en carborondum sten) med lidt petroleum på. Stenen føres skråt fra glassets flade side og ud over kanten mens glasset ligger plant på et bord med få mm. ud over kanten af bordet.

Hvis kanten skal være rigtig pæn (f.eks. til et bord eller en hylde), må du forbi din glarmester som kan slibe glasset med et slibebånd på en maskine.
Jeg har nu aldrig prøvet med en alm. båndsliber, men hvis du har et ekstra stykke glas kan du jo selv forsøge dig frem. Men jeg er nu ikke udpræget optimistisk mht. udfaldet... :-)

Hvis kanten skal være rigtig pæn, er det iøvrigt ikke nok at slibe med et slibebånd. Det skal efterpoleres med et specielt bånd, vistnok med kork på.

En glarmester kan klare hele processen (slibning og polering) på få minutter pr., meter glas, så den løsning ville jeg nok vælge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis