Ang. lidt specielt toilet ?

Davs

Jeg leder efter et lidt specielt produkt.

Problemet er at vores faldstamme er ca. 50cm over gulvet i kælderen, og vi ønsker et badeværelse dernede.

Har hørt at man kan få et toilet med kværn, som har en pumpe. Nogen der ved hvad det ca. koster ? evt. noget link noget ?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beregnet til både og campingvogne, men vel også andre steder:
www.palby.dk.

Se især siderne 58-60. Det lyder spændende til steder, hvor det kan være vanskeligt at komme til med en kloak.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Kunne da godt ske, at det skal være sådan noget påbygnings ting til alm. toiletter til ca. 2500,-
bare en tanke hvad med en repos på 10 til 15 cm og et væghængt toilet
Hej

Kender ikke lige til hvem der producerer og forhandler toilettter med pumpe og kværn.
Men husker at der for nogle år siden blev omtalt nogle der kunne nøjes med et 25-30mm rør til afgang. De skulle være tænkt til at bruge i renoverings opgaver hvor deres afløb kunne placeres i almindelige vægge.

Spørg hos den lokale "jernhandel" eller eb af de store VVS grosister. de burde kende produktet.

PS jeg tror ikke helt på at anvende et skibstoilet i en hus instalektion...

MVH Njord
Annonce
Der var da også den mulighed at indstalere et "Grøndlænder" toilet.
Det er et elektrisk toilet der ikke skal have afløb men et udluftningsrør, faktisk en mini skorsten. Det inddamper / forbrænder afføring / Urin og papiret. i bunden af toilettet er der en askeskuffe der tømmes efter behov. For en familie på 4 pers. skulle det være en gang hvert halve år.

V.h. Håndværkeren
Er et "grønlændertoilet" ikke det samme som et formuldningstoilet?

Nogle af vore venner i Sverige havde en sådan indretning, ude i et lille skur, men jeg synes ikke rigtig jeg kan forlige mig med tanken om at have en sådan inden døre.

Den afgiver umiskendelige dufte, der ikke lader en i tvivl om, hvad der foregår inde i det lille hus, og selve miljøet inde i rummet lader også en del tilbage at ønske.

Nej Håndværker, ikke noget sådant inde i huset uanset, hvor flittigt man næsten udlufter.

Jeg havde en bekendt, der for 30 år siden købte 500 formuldningstoiletter meget billigt, som han mente at skulle blive rig på. Underligt nok, var der ikke en rivende afsætning på disse rare sager!!!! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Sten.

Jeg har samme problem, og har et stykke tid barslet med hvad jeg skal gøre når jeg om et par år skal lave toilet og bad i kælderen.

Jeg undersøgte ligeledes en del omkring en afløbspumpe m. kværn. Efter sigende kan der sagtens laves en smart løsning som fungerer godt, men man kan ikke undgå at det "larmer" fra motoren når man trækker ud eller bader. Se evt. www.saniflo.com Jeg mener at det er den producent som er mest innovativ på området.

Jeg er kommet frem til at jeg vil vente, og så få gravet rigtigt ud til en faldstamme ud til vejen. Det mener jeg var den bedste løsning på lang sigt, da badeværelset skal fungere som hovedbadeværelse.

Mvh.
Mugge
Hej
Søgte lige lidt på nettet efter det toilet og fandt f.eks
Sanicompact C-43 Toilet med indbygget kværn. Hos
www.billigvvs.dk

Måske det var noget.
Jeg tastede bare ind på Google: toilet med kværn. Prøv også det.
MVH

Med venlig hilsen

Søren
Kunne også være en seriøs konkurrent..

Tusind tak.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis