Ang. lidt specielt toilet ?

Davs

Jeg leder efter et lidt specielt produkt.

Problemet er at vores faldstamme er ca. 50cm over gulvet i kælderen, og vi ønsker et badeværelse dernede.

Har hørt at man kan få et toilet med kværn, som har en pumpe. Nogen der ved hvad det ca. koster ? evt. noget link noget ?
Davs Jeg leder efter et lidt specielt produkt.... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere andre løsninger end en "dyr løsning fra billigvvs" ud over anskaffelsesprisen tænker jeg også på reservedele når det går i stykker, måske specielle toiletsæder osv.

Bla. a. grundfos har flere forskellige modeller

f.eks sololift+ PWC-3, denne model passer direkte i et alm. toilet med P-lås, Grundfos har andre modeller der passer bla.a til væghængt toilet.

Derudover har watersan også flere ligende løsninger

Mvh

Klaus
Hej Kmt.
Nej vi snakker ikke om det samme, et grøndlænder toilet afgiver ingen odeur / stank da det forbrænder det der kommer ned i det. Et formuldnings toilet er sådan set blot en stor tank hvor afføringen og urinen deles den er også speciel den kumme der sidder på sådan et toilet, eller bør være det. Man skal sidde ned hvad enten man skal stort eller småt, der er en ekstra lille kumme inde i den store kumme hvor urinen ledes i en beholder for sig selv. Men du har ganske ret, det er ikke duften af lagkage der er i sådan et hus, på den anden side er der så heller ingen der optager det længere end højst nødvendigt.

Obs. Grunden til at det kalds et Grønlænder toilet er at et almindelig toilet ikke holder ret længe i de frost grader de har der oppe. Og så vidt vidt vides var det en Amerikansk opfindelse til brug på Thule basen.

Håndværkeren
Jeg kan desværre ikke finde PWC modellen i mit system, men CWC modellen(til indbygning/væghængt toilet) koster kr. 3.686 inkl. moms.

Jeg kan finde prisen til dig på tirsdag.

Mvh

Klaus
-> Spotvvs.

Går udfra du har en VVS-baggrund, så har lige et hurtigt spørgsmål til dig.
Skal jeg have en seperat pumpeshunt til gulvvarme, eller kan jeg nøjes med den som sidder i min Akva Vita VX2000 (Skal have REN gulvvarme og ingen radiatorer)
Annonce
Citat fra StenKrog

-> Spotvvs.

Går udfra du har en VVS-baggrund, så har lige et hurtigt spørgsmål til dig.
Skal jeg have en seperat pumpeshunt til gulvvarme, eller kan jeg nøjes med den som sidder i min Akva Vita VX2000 (Skal have REN gulvvarme og ingen radiatorer)


En Redan Akva Vita VX2000 findes i forskellige udgaver, hvis du kan jurstere din fremløbstemperatur ned til ca. 30-35 gr. så kan du godt tilslutte direkte til en fordeler.

Mvh

Klaus
Hej Stenkrog

Det er set i gul og gratis idag med dato den 19-3.

Den kan være brugt eller måske et fejlkøb, men prisen er da billig.
Bare lige et tip.

Toilet, m. pumpe og kværn, mrk. Sani Compact, t. brug i f. eks. kælderrum uden afløb
Pris: 550,-
Annoncen er blevet set 18 gange
Føj til favoritter
Kontaktoplysninger: Postnummer: 5250 Odense SV
Telefon: 66190013

Med venlig hilsen

Søren
Vedr. forbrændingstoilet.

Det er en opfindelse der er amerikansk. Men der findes en Norsk producent ECOtech. www.ecotech.no Produktionen ligger i det nordlige Norge, ca 100 km fra Tromsø. Deres Cinderella model er en elekriskdrevet model. Men jeg mener de arbejder på en gasdrevet model også.

På den elektriske model skal der være en skorsten/udluftning. og du skal tømme aske en to gange om ugen afhængig af brugen.
Men det er jo en helt anden historie.....

MVH Njord
Hej Njord.
Det var da rart at der idet mindste var én der kendte til Forbrændnings toilettet.

V.h. Håndværkeren
Hej StenKrog,

Jeg har sgu helt glæmt at finde prisen på den lokumskværn, skal jeg finde den på mandag, eller har du fundet en anden løsning?

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis