Mærkevarer...

Ja så skete det igen... det er langfredag, alt er lukket (næsten da) og vi har ikke lige fået købt 'boat rubbing paste'. Men fribordet skal jo renses, og den lokale Spar har lige 3 dunke 'Ajax flydende skuremiddel' - og tænk, det tager sørme skidtet lige så godt som 10 gange dyrere midler fra Hempel rolleyes

Hvor meget betyder det for jer andre, om det er det autoriserede fra havnehøkeren eller 'vi tager hvad der er'?

For os er det resultatet, der tæller, ikke mærket.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes at det lyder interesant og er villig til at prøve det samme, næste gang jeg løber tør.

Hvordan var det at arbejde med ? - og har du noget indtryk af om det sleb hårdere end pastaen ?

Skulle du skylle af tilsidst eller forsvadt det under poleringen ?

>>Hilsen Lars cool
Der er nok en der lige har fået sig en A-HA oplevelse, hva Lars !
Vidste du også at kaffegrums med lidt opvaskemiddel er et rigtigt godt polermiddel til metal dele, det tager sågar lettere rust på det "rustfrie".
Og så er det fantastisk til at rense meget sorte hænder med.

V.h. Håndværkeren
Lars: Det tørrer rimeligt hurtigt ud, især hvis man bruger polérmaskine. Det bedste resultat er på våd overflade med en alm. skuresvamp med skuremiddel i samme mængde, som hvis du skulle gøre en bradepande ren hjemme (en 'regnorm' på svampen). Der skal skylles efter med rigeligt vand, men resultatet er helt på linie med professionelle mærkevarer. Det er muligvis en smule hårdere ved gelcoaten.

Håndværker: Egentlig ikke, vidste det jo godt men er selv tilbøjelig til at købe det autoriserede (dog ikke Hempel, men Biltemas det bedste til 40 kr flasken).

Men hvor ofte køber vi ikke de dyre ting, bare fordi der står 'Boat' på dem, hvor vi lige så godt kunne have fundet stort set samme produkt til en brøkdel af prisen? Ajax'en er bare et eksempel (20 kr for en halv liter, og havde der været åben andre steder, havde vi fundet et lignende produkt til under det halve).

Og kender godt tricket med kaffegrums - det er bare nummer ét indenfor økologisk Plum *SG*

Næste operation er at få givet hende noget voks - og dér vælger vi (igen) Biltemas - men lur os, om ikke alm. bivoks fra Matas kunne gøre præcis det samme - holde skidt og møg væk...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Bi voks er godt til mange ting men ikke lige til steder hvor solen kan komme til at varme. Men du kan da også købe almindelig voks i Matas, men det er som Bi voksen i fast form og er svært at arbejde med hvis det ikke er varmet op.
Men hvorfor ikke bare bruge en bilvoks fra Bilka eller A-Z indholdet er det samme der står bare ikke Boat på. Måske skulle du lave voksen selv, det må kunne lade sig gøre. Til min MC bruger jeg godt nok en af de lidt dyrere men der har jeg til gengæld sådan en flaske i 3-4 år.
Din Boat Rubber er jo egentlig bare en blød pasta bestående af kridtpulver og et rengørings middel, sandsynligvis tilsat en speciel pafume der skal få dig til at tro at den er meget efektiv !

Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis