Faldstamme

Jeg er ved at istandsætte et gammelt køkken, hvor der er en faldstamme jeg gerne vil have erstattet med et mindre rør. Lejligheden ligger øverst i ejendommen så eneste grund til at faldstammen fortsætter er pga. udluftning. Jeg har fået et tilbud fra en VVS-mand på udskiftning af faldstammen fra gulv til loft med et rør med en mindre diameter. Tilbudet er på 4000,- incl. materialer og moms - er det rimeligt ? Er der i øvrigt nogen der ved om man kan erstatte den gamle faldstamme af jern med et plastikrør ?

mvh

Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere boet i en gammel lejlighed på øverste etage med samme problematik. Jeg fik både køkken og badeværelses faldstammen fjernet ned til hhv netop under køkkenbordpladen og i højde med cisternen, og erstattet af en luft ventil. Det fungerede glimrende.
Som amatør vil jeg ikke mene at der skulle være noget i vejen med at erstatte en gammel jernfaldstamme med en af plastik, dette gælder naturligvis IKKE midt i bygningen da pvc muligvis ikke kan holde til vægten at en gammelfaldstamme ovenover.
I øvrigt er det ofte ejerforeningen (forudsat at du bor i en ejerlejlighed med en ejerforening) der i tilfælde af køkkenrenovering er behjælplig med at få ordnet faldstammen. Det er jo også i deres interesse at få styr på den stags ting mens rummet er nemt tilgængeligt og arbejdet dermed nemmere og billigere.

mvh Anders Kruse
Rimeligt er 4000 nok ikke, men nok ganske normalt. VVS branchener efter min mening ganske urimelig med priserne.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis