Hyundai pony 1,5 GLSi fra 1994 vil ikke starte.

Hej Alle

Er der nogle Hyundai fans til stede? Eller måske "bare" eksperter i at få biler til at starte? Hvis der er, så kom endelig frit frem. Jeg er ny i dette forum og kunne godt bruge en hjælpende hånd. Min "Pony" kan nemlig ikke starte - hver gang.

Lidt information:

Når jeg drejer nøglen lyder det først som om motoren skal til at starte, men efter et halvt sekund, sætter den ud og så kommer lyden hviiiiiiiii til sidst, hvorefter bilen dør... Sådan går det i 99 ud af 100 tilfælde.

Jeg har skiftet alle fire tændrør (købt hos thansen.dk - efter deres anvisninger).

Jeg har tjekket batteriet. For mig at se, er der strøm på. Lyset (positionslyset og det lange lys) tændes, når jeg drejer nøglen og stiller kontakten i den ønskede position. Radioen spiller des lige og blæseren blæser.

Jeg fik ny starter (ombytter hos firmaet Merkonomen) for ca. 2 år siden.

Jeg er langt fra bilmekaniker, men har lysten til selv at prøve at gennemføre en reperation, hvis "indgrebet" ikke er for komplekst.

Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh.
KJE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej KJE

Jeg her flyttet dit indlæg hertil fra gruppen "Afstemninger"...der er større chance for at få svar her.

Mvh. AllanE
Min gamle Sonata kunne af sikkerhedshensyn ikke starte, hvis ikke koblingen var trådt i bund - på den måde kunne man ikke komme til at starte den i gear og baldre ind i bilen foran (og nysgerrige pilfingre med korte ben kunne heller ikke starte den). Alt andet fungerede præcis som du beskriver. Hvis din har samme sikkerhedsfunktion, kan det jo være den kontakt, der registrerer at koblingen er trådt, som er i udu.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej

Det som du beskriver i din tekst siger mig at friløbet i drevet på din startmotor er defekt og det du hører er at starteren farer op i omdrejninger fordi den ikke trækker motoren rundt. Hvis det er 2 år siden du skiftede starter er der jo ikke mere garandi og så må du selv til lommerne og købe en ny starter eller få en autoel.mek. til at udskifte drevet, men det kan næppe betale sig efter min erfaring.

Hilsen "autoellektrikkeren

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Albino

Mange tak for din information. Man lærer noget nyt hver dag.

P.t. ved jeg ikke om "Pony'en" har en sådan sikkerhedsanordning, men det finder jeg ud af. For en sikkerheds skyld vil jeg også lige tjekke alle sikringer, som jeg intuitivt kommer i tanke om kan spille et pus. Heriblandt sikringen til lige netop denne sikkerhedskontakt.

Giver dig en tilbagemelding, når problemet er løst!

Mvh.
Kenneth


Citat fra albino

Min gamle Sonata kunne af sikkerhedshensyn ikke starte, hvis ikke koblingen var trådt i bund - på den måde kunne man ikke komme til at starte den i gear og baldre ind i bilen foran (og nysgerrige pilfingre med korte ben kunne heller ikke starte den). Alt andet fungerede præcis som du beskriver. Hvis din har samme sikkerhedsfunktion, kan det jo være den kontakt, der registrerer at koblingen er trådt, som er i udu.
Hej

Jeg er meget glad for dit svar. Du er nemlig nummer to, som siger, at det kan være drevet på starteren, der er defekt. Jeg har imidlertid villet prøve at udskyde købet af en ny starter til der ikke var andre muligheder tilbage, da jeg tror, det er den dyreste løsning. Det ville jo nemmest og billigst, hvis det bare var en ledning der skulle sættes på plads eller en sikring, der skulle skiftes.

Jeg må købe en "ombytter" (knap 1.000 kr) hos Merkonomen, når jeg har prøvet de andre råd jeg har fået i dette Forum.

Endnu en gang tak for hjælpen! Du får ligeledes en tilbagemelding, når Pony'en er oppe på sine fire "ben" igen.

Mvh.
Kenneth.



Citat fra polobjørn

Hej

Det som du beskriver i din tekst siger mig at friløbet i drevet på din startmotor er defekt og det du hører er at starteren farer op i omdrejninger fordi den ikke trækker motoren rundt. Hvis det er 2 år siden du skiftede starter er der jo ikke mere garandi og så må du selv til lommerne og købe en ny starter eller få en autoel.mek. til at udskifte drevet, men det kan næppe betale sig efter min erfaring.

Hilsen "autoellektrikkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis