Hyundai pony 1,5 GLSi fra 1994 vil ikke starte.

Hej Alle

Er der nogle Hyundai fans til stede? Eller måske "bare" eksperter i at få biler til at starte? Hvis der er, så kom endelig frit frem. Jeg er ny i dette forum og kunne godt bruge en hjælpende hånd. Min "Pony" kan nemlig ikke starte - hver gang.

Lidt information:

Når jeg drejer nøglen lyder det først som om motoren skal til at starte, men efter et halvt sekund, sætter den ud og så kommer lyden hviiiiiiiii til sidst, hvorefter bilen dør... Sådan går det i 99 ud af 100 tilfælde.

Jeg har skiftet alle fire tændrør (købt hos thansen.dk - efter deres anvisninger).

Jeg har tjekket batteriet. For mig at se, er der strøm på. Lyset (positionslyset og det lange lys) tændes, når jeg drejer nøglen og stiller kontakten i den ønskede position. Radioen spiller des lige og blæseren blæser.

Jeg fik ny starter (ombytter hos firmaet Merkonomen) for ca. 2 år siden.

Jeg er langt fra bilmekaniker, men har lysten til selv at prøve at gennemføre en reperation, hvis "indgrebet" ikke er for komplekst.

Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh.
KJE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej KJE

Jeg her flyttet dit indlæg hertil fra gruppen "Afstemninger"...der er større chance for at få svar her.

Mvh. AllanE
Min gamle Sonata kunne af sikkerhedshensyn ikke starte, hvis ikke koblingen var trådt i bund - på den måde kunne man ikke komme til at starte den i gear og baldre ind i bilen foran (og nysgerrige pilfingre med korte ben kunne heller ikke starte den). Alt andet fungerede præcis som du beskriver. Hvis din har samme sikkerhedsfunktion, kan det jo være den kontakt, der registrerer at koblingen er trådt, som er i udu.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej