hvordan laver man en sådan mur

Min kone har spurgt mig om jeg kan lave en mur, som ses på billedet,(det er den der støtter bordpladen), da jeg ikke er en ørn, men heller ikke vil skuffe hende beder jeg lidt om gode råd. Kan jeg bare mure væggen op direkte på gulvet(flise) ellers skal væggen støttes i væg og gulv?, kan jeg mure med mørtel?, er der andre nyttige tips inden jeg går igang?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
multi blokke vil være et godt råd... de limes sammen med en lim der bliver anbefalet når du køber blokene...
blokene er også skrue faste, det vil sige du burde kunne skrue en liste op på pladerne, som holder køkkenbordspladen...

jeg vil mene du kan lave det direkte på fliserne i dit køkken...
hvis der lå/ligger trægulv hvor væggen skal stå skal du ned til dit beton dæk (det støbte gulv) da træ arbejder... ellers vil det revne for dig..

det er rimlig simpelt... wink
Der er støbt gulv under flise gulvet, der er ingen træ i hverken gulv eller vægge. hvordan skal jeg forankre væggen, en anden ting jeg havde ikke tænkt mig væggen skal understøtte bordpladen, men hænge frit, har det betydning for forankringen?
man limer bare de multiplader på betonen...

jeg tror godt det kan holde sig selv... men en god ide ville være at få fat i nogle (mener nok de hedder) S-søm, det er en metal plade 5X5 cm... som man banker i samlingerne...

jeg har selv lavet et hylde her hjemme den hænger kun i limen... og så de søm... og det holder rigtig godt.


det er slet ikke så svært når man først kommer igang... og hvis din kone så laver kaffe og kage imens, så køre det
jeg tror nu helst hun vil foretrække at jeg andvendte mursten, er det besværligt? skal jeg bruge mørtel til at få skidtet til at hænge sammen. Ideen med pladerne er god. men hun vil helst have en malet væg, som på billedet.
Annonce
Er der ingen der kan hjælpe mig med dette sp. jeg vil bare mure en mur op og vil gerne vide om man bare kan lave sådan en murstens mur direkte på flise gulvet?, hvad skal man anvende mørtel, beton? og hvis der er nogen med gode tips før jeg begynder?:smile:
Jamen hvis det helst skal være mursten pga. udseendet, så skal det jo være mursten. Dem kan du mure direkte på gulvet med en almindelig mørtel.. købes hos trælasten eller byggemarkedet - afhængig af hvor meget du skal bruge. Det kan hurtigt blive dyrt at købe i byggemarked.. så kig dig for.

Hvor lidt og hvor meget, kan du læse om på www.mur-tag.dk hvor der er en forbrugstabel et eller andet sted, der angiver hvor meget mørtel du skal bruge pr. m2 mur, og hvilken mørtel osv osv.

hilsen Søren
Mange tak for tipset, jeg klemmer på. god påske til alle!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også