udsugning i brusekabine

Jeg har lige fået nyt tag på, og nu skal jeg have lavet hul til udsugningen i badeværelset, min plan er at lave en fugtstyret i brusekabinen, (en silent)
Men jeg har hørt man ikke må sætte den op i brusekabinen, er det korrekt?

Det er jo ellers her alt fugten kommer fra!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er også der der er chance for at den bliver rigtigt våd, så elektronikken svigter. Jeg havde anbragt den i bruse kabinen af samme årsag som du ønsker, den kørte i en uendelighed efter jeg havde været i bad to gange, så fortalte trikkeren mig at jeg ikke måtte indstalere den i cabinen.

V.h. Håndværkeren
Hej

Ventilationen i badeværelset skal faktisk køre altid, da det er her ventilationen for det meste af huset foregår.

Vælg derfor en kanalventilator som er mere lydløs, og få den indreguleret så den suger det korrekte antal l/sek ifølge bygningsreglementet (husk der skal være en 100 cm2 åbning i døren eller lignende).
Jeg har god erfaring med en ventilator i vores badeværelse i kælderen, og vil derfor gerne have en på 1.sal.
Jeg har udlufningskanaler i vinduerne.

Men hvis jeg forstår det rigtig er det lovligt hvis man har en lofthøjde over 2,25 m. Hvilket jeg sagtens kan opnå da vi har fået saksespær og har mulighed for at lave til kip.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis