Hej alle!
Jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med, eventuelt genkende. Jeg har en mercedes E290T diesel fra 1997 (98 model). Problemet er at den har svært ved at starte (skal tørne indtil den kommer igang). men kun nogle gange, ikke altid. Først testede min mekaniker batteriet, det var ok. Gløderørene (alle 5) blev derefter udskiftet (2 iflg. mek. defekte) De første 2 dage syntes det at hjælpe, men nu er det som det var før udskiftninge af gløderørene. Problemet er ikke kun når den er kold. Den kan også i varm tilstand være svær at starte, for så hvis den tørnes igen at springe igang som var der ikke noget galt. Den har rigtig fin motorgang når den er kommet igang og mangler ikke trækkraft. Jeg er selv uddannet mek. for mange år side, men roder ikke med biler mere. Har lidt svært ved at diagnostisere dette problem. Tænker at den måske "drukner" sidder der en ventil og som lukker af for brændstoffet ved sluk?? Kan den sidde fast eller ikke arbejde som den skal? Måske brændstoftilførslen ved start........
På forhånd tak.
Michael Hansen