Lakering af bord

Jer er ved at afslutte istandsætningen af et sofabord hvor der er udført et meget flot finerarbejde. Det har nu fået fem lag lak med mellemslib osv. Mit problem er så det sidste lag lak. Hvordan undgår jeg skidt i lakken?
Jeg udfører arbejdet i et værksted, hvor der intet foregår mens lakeringen og tørring på går. Slibningen laver jeg naturligvis uden for. Alle gode ideer modtages.

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Med venlig hilsen
Per M. Friis

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne prøve at lave en slags kabine, hvor du lukker af med plastik hele vejen rundt. I toppen kunne du sætte en gammel emhætte som kan snuppe de små partikler, der kommer ind alligevel.

Lars
Jeg har tænkt lidt over det samme. Jeg tænkte at man kunne prøve med et billigt iglo-telt eller lign.

Jeg ved ikke om det er smart - Men hvis du finder en god løsning må du gerne droppe et indlæg her.

Er der i den forbindelse nogle der ved hvordan man sprøjtemaler så det bliver pænt. Evt. opskrift eller gode link. Har stor ekstern kompressor og pistol.

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Ideen med en kabine er sikkert udmærket, men emhætten tror jeg er en rigtig skidt ide - når den suger luft ud vil den trække ny luft (med støv) ind udefra og endda pga luftcirkulationen virvle støvet rundt!
Når man i fx elektronikvirksomheder skal holde støv ude er løsningen mig bekendt at lave overtryk - altså det stik modsatte.
Men mon ikke det er nok at lade bordet stå i fred, mens det tørrer?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Tak for ideerene - modtager gerne flere.

Det med teltet giver mig en ide. Jeg kunne lave en ramme som beklædes med plast og lade plast hænge ned på siderne. Rammen sænker jeg så ned over bordet når det sidste lag lak er påført.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hvis det støver bruger man vand - på veje, sportsanlæg osv..

Hvorfor ikke hive bordet ud på badeværelser som i forveje har fået med bruser på gulv og vægge, støvsug evt. loftet inden hvis det er støvet, så kan det vel dårligt gøres mere støvneutralt.

Bare en ide´.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Ideen er god Jørgen, men badeværelset for lille. Dog vil jeg overveje brusekabinen i forbindelse med andre opgaver.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis