Maxi HJÆLP !

Hej. Jeg har en puch maxi k, som der næsten har været problemer med siden jeg købte den, men jeg tror jeg er ved at have styr på den efterhånden, men den driller stadig lidt. Når jeg når op på topfart laver den en form for "eksplosioner". Det lyder lidt som om at der er en der banker med en hammer på et eller andet, altså der kommer et brag fra motoren og så kører den ellers videre indtil der kommer endnu en af disse "eksplosioner", hvilket der gør ret tit. Jeg tænkte at den måske får for meget benzin?? Hvis den får for meget benzin, hvordan kan jeg så gøre sådan, at den ikke får så meget??

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe!!

På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sætte en mindre dyse i karburatoren, men tror ikk det er fordi den for for meget benzin for så plejer den bare at blive druknet.
Ok, men hvordan stiller jeg tændingen?
Og tak for svarene.
du skal skruge det dæksen af der sidder i venstre side på motoren og så er der en plade inden under svinghjulet og der er 2 skruger som holder den fast så lysner du bare dem men du skal ikke skruge dem helt ud og så skal du også tage tændrøret ud og så skal du tage en skrugetræker og stikke ind i cylenderen og så skal du dreje svinghjulet ind til at stemplet er i top og så skal du se om platinerne er åbne de sidder også inde under svinghjulet. vis de ikke er åbne så skal du dreje den plade som du har lysnet ind til de åbner sig
og så skl du også stille platinerne med søgeblade.




mvh puch tun

h
[Indlæg slettet]
er det hele standard??


 

Næsten. Den er gearet lidt og så er indsugningsplumben boret ud?
det var værre! jeg ved ikke lige hvad der så kan være med den?? desværre


 

det er fordi at tændingen sker før stempelet er helt i top. det er derfor den banker. du skal justere tøndingen så stempelet er i top når der kommer gnist. held og lykke ;-)


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis