Fliserens

Vi har købt nogle gamle fliser, til vores terrasse, som vi godt kunne tænke os at peppe lidt op. Vi mener at have hørt at man ud over at renser dem med en højtryksrenser, også kan ændre deres lidt kedelig udseende. De er grå. Nogle gode forslag:p
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er netop gået igang med mine egne gamle fliser. Jeg bruger en gadekost og fejer sand/grus over - feje, feje, feje. Det fjerner ganske godt den kedelige belægning.
LOPUS har ret... hvis man skal bruge højtryks rens... skal man spule på det laveste tryk... og i en lille vinkel!!!

man kan købe fliserens ved byggemarkeder... det skrupper man dem bare med
Det bedste og også det billigste middel er som Zep beskriver, herovre kaldes det Marstaller sæbe, en stiv kost vand og rigeligt med sand / grus.
Og så er det Miljøvenligt så dét vil noget !

V.h. Håndværkeren
Og hyggeligt...! Jeg har i flere år vægret mig ved at gå igang med det, fordi det lød kedeligt og anstrengende. Men det var altså spildte bekymringer. Sådan en solbeskinnet forårsdag med fuglesang foroven, er det nærmest terapi for vintersløvsind at feje sand over fliserne ;-)
Annonce
Er der nogle som har erfaring med at bruge en girafsliber til at fjerne mos og alger. Det ville være dejligt hvis motoren kunne gøre det grove arbejde. Har ikke ambitioner om at fjerne det 100 %. Hvis jeg kan fjerne ca 80 til 90 % vil det også være et gevaldigt løft mht. udsenedet.

Prøv det selv
Flaks: Det er noget af en gammel tråd du har fundet frem.
Tror det skal være en meget stor girafsliber hvis den skal bruges til fliser.
Prøv at søge på “greenbuster”

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis