Varmeanlæg taber trykket TERMIX

Jeg har en TERMIX VVX 1-1, min radiatorkreds taber trykket. Det er et 2 kredssystem, og jeg tror der er en utæthed imellem kreds 1 og kreds 2. På en måned taber den fra. ca 2 bar. ned til 1 bar. Næsten hele huset har fået skiftet over til vandbåren gulvarme, og jeg ved at det ikke er der der er en utæthed. Havde den også før hvor der stort set kun var radiatorer. Alle installationer er "synlige".

Er der nogen der kender prisen for at få skiftet sådan en. Er der en eller anden test man kan udføre, for at checke den.

Den står også til en afkalkning tror jeg. Sidder der et filter et eller andet sted der kan "nedsætte" trykket på det varme vand pga. skidt, jeg kan ikke finde det. Alle rør til brugsvand er også skiftet så jeg ved at det ikke er pga. stoppede rør.

Jeg har prøvet at trykke på den lille "bil" ventil som beskrevet i et andet indlæg her på siden, det gav bare luft der lugter af rådden røv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har en TERMIX VVX 1-1, min radiatorkreds taber... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

Erik2, er det ens i hele landet med 2 bar....

Det var jo en oplysning der sætter min teori over styr.



MVH


Nej.

Nordforbrænding I/S (i Hørsholm) bruger ca. 3.4 bar yderst på ledningsnettet og ca. 4.5 bar nede ved værket.

P.S. Der er KUN tilsluttet indirekte anlæg dvs. med veksler.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Slutter lige tråden. En lodning på første sal. Et dryp pr. kvarter ned på et gammelt sugende gulvtæppe er nok til at trykket faldt til halvelen på ca. 3 mdr. Se envidere nyere tråde om mit termix projekt. Der er penge at spare.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...5/mid/371/

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis