Rense kaburator på B&S plæneklipper

Jeg har hevet plæneklipperen frem fra sit vinterhi og har slået plænen en gang. Desværre oser den MEGET.
Jeg har skiftet tændrør og renset luftfilteret. Jeg har skiftet olien og hældt ny benzin på (Suget det gamle ud) men den oser stadig.

Jeg har en ide om at det er min egen skyld da jeg inden den blev sat i skuret i efteråret rengjorde den nedeunder. Det gjorde jeg ved at vende den på siden og spule den med en højtryksrenser. Er der noget om at man ikke må lægge en plæneklipper ned på siden?

Anyway, jeg har så læst at der er manger der anbefaler at rense kaburator.

Jeg er på INGEN måde mekaniker og vil derfor meget gerne have lidt guide til hvor den sidder og hvad det er der skal renses. jeg mangler ikke gå på mod men nok snarere kompetence
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad farve har osen?
Er den hvid kunne det tyde på at der var for meget olie på.
Jeg tror ikke at det har noget med at gøre den har været vendt på siden, sidste år. Tyngdeloven skal nok sørge for olie og benzin ligger i bunden igen.
Jeg ville rense karburtoren med trykluft, men har den kørt som den skal, undre det mig hvis den lige pludeselig skulle trænge. Rens evt luftfilter i benzin.
Lugter osen meget af benzin tyder det på for fed blanding.
Der er 2 skruer på kaburatren. En der justere blanding den anden tomgangshastighed. Forsøg lidt, mens motoren køre og er varm.
Husk, KUN EN TING AFGANGEN, ellers hvad du ikke havd der gør hvad, og havd der evt. hjælper.
Citat fra cln

Hvad farve har osen?
Er den hvid kunne det tyde på at der var for meget olie på.
Jeg tror ikke at det har noget med at gøre den har været vendt på siden, sidste år. Tyngdeloven skal nok sørge for olie og benzin ligger i bunden igen.
Jeg ville rense karburtoren med trykluft, men har den kørt som den skal, undre det mig hvis den lige pludeselig skulle trænge. Rens evt luftfilter i benzin.
Lugter osen meget af benzin tyder det på for fed blanding.